Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел най-бърз във втората сесия на Ерманос Родригес

Фетел най-бърз във втората сесия на Ерманос Родригес

3517
0
Себастиан Фетел
Себастиан Фетел; снимка: Ферари

Себастиан Фетел с Ферари бе най-бърз във втората тренировка за Гран при на Мексико. На пистата Ерманос Родригес германецът записа най-доброто време за деня – 1:16.607 мин.

На 0.115 сек след него се нареди Макс Верстапен с Ред Бул. Холандецът загатна за голям потенциал на неговия автомобил на това трасе, на което максималната мощност на двигателя не е от решаващо значение заради голямата надморска височина.

Трети на близо половин секунда от Фетел остана другият състезател на Скудерията – Шарл Льоклер. В същото време пилотите на Мерцедес изоставаха серозно.

Четвъртият Валтери Ботас бе на 0.6 сек от лидера, а петият Люис Хамилтън на 0.9 сек!

Втората тренировка започна при много по-добри условия от първата. Затова пилотите веднага излязоха и започнаха да правят обиколки. Поведе Льоклер пред съотборника Фетел. Следваха Верстапен, Ландо Норис и Кими Райконен. Финландецът имаше проблеми със загряването на гумите хард.

В следващите опити пилотът от Монако се завъртя при спирането за първия завой, а Фетел излезе начело в класирането. 15 минути след началото на сесията катастрофира Алекс Албон. Той излетя при влизането в секцията от S-образни завои, като стъпи на бордюра вдясно и загуби сцепление. Сесията беше спряна за повече от 10 минути.

След рестарта на тренировката Верстапен изравни най-доброто време на Фетел, а Гасли се доближи само на 0.043 сек. от лидера. Грешки допуснаха Ботас и Хюлкенберг, но без сериозни последствия.

Най-доброто време с меки гуми и малко гориво постигна Льоклер – 1:17.072 мин. Фетел обаче отговори с 1:16.607 мин. Верстапен бе втори на 0.115 сек и зае 2-ото място, докато Ботас и Хамилтън изоставаха на цели съответно 0.6 и 0.9 сек. Двамата губеха и в 3-те сектора от пистата, което бе изненадващо.

В последните 30 минути пилотите започнаха да правят състезателни симулации с много гориво. При тях масово се наблюдаваше сериозен грейнинг на левите гуми.

Нивото на износване беше много високо, като времената се влошаваха бързо – след само 6-7 обиколки дори с гуми медиум.

Ферари и Мерцедес изпробваха и двата типа гуми – софт и медиум в дълги серии. Ботас дори сложи и хард. Льоклер се оплака, че гумите му напълно са се износили след по-малко от 20 тура. В самия край на сесията Шарл се завъртя след качване на бордюра на завой 7 и по чудо не се удари в предпазните стени.