Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Торо Росо представя своята кола на 31 януари, Форс Индия едва на...

Торо Росо представя своята кола на 31 януари, Форс Индия едва на втори предсезонни тестове

50
0
база,завод,фабрика,Форс Индия

Всяка година има дебати, дали е правилно да се започнат предсезонните тестове с новите коли или да се поеме риск и да се използват до последния възможен момент аеротунелите, за да може да се „изпили“ колкото се може повече аеродинамичната концепция и по този начин да се придобие преимущество.

Явно от екипа на Форс Индия са се решили на втория вариант. Защото докато повечето отбори ще стартират първите изпитания, започващи на 1 февруари с новите си коли, то екипа на Виджай Маля ще използва болида си за 2015 г. едва на вторите тестове.

За разлика от отбора от Силвърстоун, екипът на Торо Росо обяви, че ще представи своята нова кола един ден преди началото на изпитанията на Херес – на 31 януари. На 1 февруари първи възможност да изпита STR10 ще има местната надежда Карлос Сайнц младши. На следващия ден зад волана ще застане Макс Верстапен, а на третия в кокпита ще се завърне отново испанеца, преди изпитанията да бъдат завършени от холандския тийнейджър.

Екипът на Форс Индия ще се появи на Херес със старата VJM07, а новата кола явно ще бъде използвана за вторите изпитания, които ще са в Барселона.

„Имаме логичен аргумент да използваме тези три допълнителни седмици, в които да натиснем върху развитието и да направим своето първо появяване в Барселона“, обясни техническият директор на Форс Индия, Анди Грийн, пред Аутоспорт. „Разбира се, че има плюсове и минуси, но те не са толкова ясни, колко бяха през 2014 г.“

В началото на миналата година от Лотус решиха да рискуват по подобен начин, но тогава заплатиха с напълно провалено начало на сезона заради сериозните проблеми с охлаждането на задвижващата система, които не бяха изчистени по време на тестовете.

„Миналата година трябваше да се изпробват максимално дълго време новите задвижващи системи и съвместната им работа с шасито“, обясни Грийн. „Трябваше да се трупат километри, но нещата сега не са толкова фатални.“

Грийн обяснява, че причина за подобно решение на отбора се крие и в специфичната ситуация в отбора. Във втората половина от сезона екипът пое по погрешна посока на развитие и това бе осъзнато със закъснение. Осъзнатото, както събраните данни от последните състезания и от изпитанията в Абу Даби са довели и до забавянето на развитието на новия болид.

„Колкото повече време имаш, толкова по-добре. В последните състезания събрахме много полезни данни и преценихме, че ще е добре да изчакаме малко.“

Още повече, че на Херес Пирели няма да предоставят гумите, които ще са на разположение през новия сезон.

„В противен случай решението щеше да е значително по-трудно.“

Утре Форс Индия ще направи представяне в Мексико, на което ще бъде показан не новия болид, а новата лакировка на колата. Стана ясно, че на същото събитие фирмата производител на текила Jose Cuervo ще бъде представен като нов спонсор на екипа. Досега мексиканското алкохолно питие присъстваше върху болидите на Заубер. След като оттам обаче си тръгна и Естебан Гутиерес, фирмата реши да се присъедини към отбора на Форс Индия.