Макс Верстапен бе най-бърз в първата свободна тренировка на пистата Circuit of the Americas и трети във втората. Холандският пилот на Ред Бул определи петъчната си подготовка за Гран при на САЩ като положителна.
„Темпото на колата ни в къси серии изглежда доста добро. Люис [Хамилтън] бе изтеглен на обратната права за най-бързата си обиколка. Затова смятам, че постижението му не е наистина реалистично. Разликата вероятно е по-малка, отколкото изглежда“, обясни той.
Верстапен допълни, че му е липсвала малко скорост в дългите серии и не е съвсем доволен от тях
„Върху това ще се трудим. Пистата изглежда става все по-неравна с всяка изминала година. За късмет бабуните не са в зони за спиране. Ситуацията обаче вероятно трябва да се ревизира преди състезанието догодина. Нямам нищо против неравностите на улична писта, но някои от тези тук са доста опасни. Някои направо водят до скокове – колелата наистина се отлепват от настилката. Пистата е и много агресивна към гумите. Ще е чудесно, ако успеем да контролираме поведението им.“
A good start to the weekend ? Still some work to do to improve our long runs #KeepPushing #USGP ?? pic.twitter.com/eVLEZLSlhp
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) November 1, 2019
Алекс Албон изостана малко от съотборника си
Той даде четвърто време в първата сесия, а във втората бе шести. COTA е поредната нова писта за него и Албон сподели, че е истинско забавление.
„Трасето е доста технично. Трябва да знаеш кои траектории да избереш. Има много неравности, но според мен те изглеждат по-зле по телевизията, отколкото се усещат на самата писта. Колата ни така или иначе ги преодолява доста добре“, обясни Алекс.
„Автомобилите определено се разбалансират при преминаването на неравни участъци, така че е добре да се знае докъде можеш да стигнеш. Знам в коя посока искам да вървя. Най-доброто ми време бе изтрито заради ограничения на пистата. Другият ми бърз тур бе приличен, но допуснах няколко грешки. Мога да подобря собственото си каране, както и да извлека повече от гумите. Мисля, че трябва да се съсредоточа в първия сектор и нискоскоростните секции.“