Резервният пилот на Мерцедес Паскал Верлайн бе най-бърз през втория ден тестове на пистата Яс Марина в Абу Даби. Най-доброто му време бе 1:42.624 мин, като той направи близо 100 обиколки. Отборът работи по тестове на аеродинамика, проверки на системи и настройки.
– Денят бе страхотен. За първи път карах този болид, иначе седнах за втори път в кола от Формула 1. Бе огромно забавление. Изпълнихме тест програмата си без проблеми. Промяната между DTM кола и такава от F1 е голяма и това бе най-голямото предизвикателство днес, особено спирачките. Болидът е фантастичен, а и е хубаво да съм най-бърз в края на деня, въпреки че в крайна сметка времената нямат значение, тъй като всички са с различни програми. Важното е, че успях да напредна много през деня и да изпълня всички задачи. Работя на симулатора от началото на годината и това ми доставя удоволствие. Тестът на писта със сигурност ще помогне допълнително – коментира Верлайн.
С второ време в изпитанията бе кадърът на академията на Ферари за млади таланти Рафаеле Марсиело. Той бързо се адаптира към условията и свърши поставените му задачи.
– Днес една мечта се сбъдна – заяви Марсиело. – За един италианец да кара Ферари, при това на официален тест, е наистина силна емоция и съм благодарен за дадената ми възможност. Разликата определено се усеща, особено в сравнение с GP2 болид – като мощност и спиране. За първи път бях зад волана на F14 T, така че трябваше постепенно да адаптирам стила си на каране, но като цяло се чувствах удобно и се надявам да съм помогнал в събирането на полезни данни. Беше невъзможно да не мисля за Жул [Бианки]: присъединихме се към академията по едно и също време и аз се оказах в тази позиция отчасти, защото той липсва. Жул ме научи винаги да извличам максимума от себе си, до лимита и се постарах да го сторя – за него.
Трети се нареди Макс Верстапен, който направи 78 обиколки за деня със своето Торо Росо.
Макларън остана само с две обиколки, като Щофел Вандоорн не записа време. Отборът нямаше възможност да изпита задвижващата система на Хонда заради поредица проблеми. При това положение развойният болид може да направи още един филмов ден до края на годината, след като планираните проверки така и не се състояха заради постоянно появяващите се грижи с електрическата система. Рейсинг директорът Ерик Булие заяви, че сега всичко ще бъде подложено на щателно разследване в Уокинг.
Времената от деня:
№ | пилот | отбор | време | обиколки |
1. | Паскал Верлайн | Мерцедес | 1:42.624 | 96 |
2. | Рафаеле Марсиело | Ферари | 1:43208 | 90 |
3. | Макс Верстапен | Торо Росо | 1:43.763 | 78 |
4. | Маркус Ериксон | Заубер | 1:44.551 | 112 |
5. | Уил Стивънс | Катерам | 1:44.888 | 76 |
6. | Спайк Годард | Форс Индия | 1:44.944 | 89 |
7. | Даниел Рикиардо | Ред Бул | 1:45.151 | 88 |
8. | Фелипе Наср | Уилямс | 1:45.937 | 83 |
9. | Алекс Лин | Лотус | 1:46.168 | 52 |
10. | Естебан Окон | Лотус | 1:47.013 | 34 |