Изоставането на новата кола на Ред Бул спрямо тази на Мерцедес е 0.2 сек на обиколка. Това твърди съветникът на „биковете“ Хелмут Марко. И според него тази разлика идва основно от иновативната система DAS.
При нея с издърпване и избутване на волана се променя сходимостта на предните колела. Така се подобрява обтичането на колата и се увеличава скоростта на правите, а износването на гумите се намалява.
Auto Bild съобщава, че според изчисленията на Ред Бул, изоставането им след първите тестове в Барселона е било 2 десети на обиколка. Почти толкова колкото според тима дава DAS на Мерцедес.
„Те (в Мерцедес) печелят време спрямо нас, защото при тяхната кола няма недозавиване при влизане в бавните завои, заяви Марко. – Те постигат това със системата DAS.“
Австриецът също така похвали новата задвижваща система на Хонда. Според него японците са направили голяма крачка напред през зимата. И това се виждало от скоростта и на болида на Алфа Таури.
„В Алфа Таури се справят добре. Тимът не е далеч от Рейсинг Пойнт, каза още Марко. – В Хонда подобриха двигателя си във всеки аспект. Моторът има повече мощност, консумира по-малко гориво и по-лесно се работи с него.“
ICYMI: The Bulls chat about the season ahead on the #TalkingBull podcast ??
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) February 24, 2020