Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В F1 няма да се появи нов доставчик на задвижващи системи преди...

В F1 няма да се появи нов доставчик на задвижващи системи преди 2026 г., смята Браун

1434
0
задвижваща система, мотор, агрегат, двигател, задвижващи системи
снимка: Мерцедес

Във Формула 1 няма да се появи нов доставчик на задвижващи системи преди 2026 г., смята спортният директор на Гран при Рос Браун. Настоящите мотори ще останат в сегашния си вид до края на 2024 г. и се очаква за по-нататък да има промени.

Рос Браун
снимка Мерцедес

„2026 г. не е толкова далеч. Ако някой производител е заинтересован от влизане във Формула 1, то трябва да започне работа след 18 месеца“, сподели Браун

„Ето защо трябва заедно с ФИА и производителите скоро да определим какъв ще е новият регламент за задвижващите системи. Имаме отличната възможност да създадем такива правила, които да заинтригуват нови производители. До 2025-та няма да се появи нов участник, защото са нужни много пари и подготовка. Никой няма да прави нищо сега, ако е наясно, че тогава изискванията ще са различни.“

ClubS1 описа подробно за възможностите за развитие на задвижващите системи от 2025 г. в брой 234. Администриращата спорта организация (ФИА) и притежателят на търговските права (Либърти) имат сложната задача да балансират различни интереси, както и да преценят кое би привлякло нови производители. Според спортния директор на Мерцедес Тото Волф правилата за агрегатите не трябва да бъдат сериозно променяни, но е нужно да се увеличи значението на електрическите компоненти. Техническият директор на Рейсинг Пойнт Андрю Грийн заяви, че е добре моторите да са по-семпли и съответно по-евтини, но да се запази мощността. Сирил Абитебул от Рено обърна внимание на горивата (материал за възможностите за тяхното развитие може да намерите в брой 236 на ClubS1). Те са една от посоките, в които Браун работи заедно с част от партньорите на спорта.

Правилата за задвижващите системи са най-подробните от всички регулации във Формула 1. Те са на 111 страници, докато спортните са описани на малко над 80, а финансовите правила – на 46. Уточнено е например, че изследванията се засичат след достигане на 7500 об/мин, както и кое е подготовка на стендовете и кое – същинска работа. Последните промени в правилата бяха направени с цел пестене на средства, тепърва ще се работи по нови изисквания.

Браун засегна също така темата за календара във Формула 1 през 2020 г.

През последните дни се появи информация, че може да има старт на Муджело.

„Изборът на писти, където може да се провеждат надпревари, се увеличи. Възможно е да се върнем на места, където преди сме имали състезания – Муджело, Имола, Херес. Там стартове могат да се организират достатъчно бързо. Стационарното трасе се подготвя доста леко в сравнение с градска конфигурация. Има няколко отлични европейски писти, с които можем да се договорим“, обясни той.