Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф още не е взел решение за бъдещето си в Мерцедес

Волф още не е взел решение за бъдещето си в Мерцедес

1442
0
Тото Волф
Тото Волф; снимка: Майкъл Потс

Тото Волф все още не е взел решение за бъдещето си с Мерцедес, но намерението му е да остане в тима от Бракли и щутгартския концерн. Австриецът сподели, че продължава да води разговори за това с шефа на Даймлер Ола Калениус.

„Ръководя Мерцедес от началото на 2014 г. Работата и взаимоотношенията с хората наистина ми доставят удоволствие, както и да се трудя с всичките си приятели в отбора от Формула 1 и Даймлер. Това е нещо, което не искам да ми липсва”, обясни той.

„Трябва обаче да си задам някои въпроси. Не желая да съм шеф на екип, който от страхотен отива към просто добър, вероятно неосъзнавайки, че може би не дава толкова много на тима, колкото в началото. Все още чувствам, че мога да имам сериозен принос, но мисля за бъдещето си. Водя дискусии с Ола за това. Не става дума за прост договор, моята ситуация включва и факта, че съм акционер и сме в течение на разговорите за общото ни бъдеще. Не искам да се придържам към някакви конкретни формулировки като шеф на отбор или управляващ директор, това няма значение. Все още не съм взел никакво решение, защото дори не сме започнали да се състезаваме.”

Волф коментира информацията, че не се разбира добре с Калениус за разлика от предшествика му Дитер Цетче

„Калениус и Цетче са много различни, но и с двамата имам отлични работни взаимоотношения и дори повече – приятелство. С Ола доста се посмяхме на слуховете за това, че не се разбираме.”

Що се отнася до дела му в Астън Мартин, то австриецът повтори, че това няма нищо общо с другата му работа.

„Купих акции от Астън Мартин като финансова инвестиция. Вярвам в марката и смятам, че прилаганата стратегия е разумна. Познавам Тобиас Мьорс отдавна и вярвам, че може да преобърне нещата там. Групата акционери, която поддържа Астън Мартин в момента, е много силна и реших да стана част от тях. Другата ми работа е непроменена – аз съм в Мерцедес, шеф на екипа, акционер. Планирам с Мерцедес и намеренията ми са да остана.”

Волф обясни и причините, поради които се противопостави на идеята за обърната стартова решетка в някои от планираните за това лято стартове

„Заявихме, че няма време да се експериментира с неща, които нямат подкрепата дори на феновете. Има проучване, сочещо, че само 15% са изразили интерес към обърната стартова решетка. Изравят се стари идеи, които и преди са били анализирани и отхвърлени. В някакъв момент някой решава, че нещо е велико и го връща обратно на дневен ред. Тогава трябва да си откриеш причините защо предишния път си се противопоставил. А те са три основни.”

„Първо, аз вярвам, че Формула 1 е меритокрация (система на равните възможности, при която хората се доказват чрез способностите и таланта си – б.а.). Най-добрият в най-добрата кола печели. Не ни трябва изкуствен трик, който да обръща нещата, за да създава по-вълнуващи състезания.”

„Второ, от туристически коли знам, че стратегиите са изключително полезен инструмент, когато резултатът от едно състезание определя грида на следващото. Ако даден пилот не върви добре в неделя по време на първия уикенд в Шпилберг, може да реши да спре. Това ще е автомобилът, който ще стартира от полпозишън впоследствие. А ако е болид от средата на колоната, ще се защитава всячески срещу по-бързите и ще увеличи риска от отпадане, а това може да повлияе на шампионата.”

„И накрая, най-бързата кола – не е задължително да е нашата – ще е практически наказана, защото няма да стартира в челото. Разликите често не са големи, така че е доста опортюнистично да се дава шанс на определени отбори.”

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter