Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън смята, че Ред Бул използва кодирани съобщения по радиото

Макларън смята, че Ред Бул използва кодирани съобщения по радиото

55
0
Даниел Рикиардо

Тимът на Макларън смята, че съперниците от Ред Бул са използвали кодирани съобщения по радиото, които са помогнали на Даниел Рикиардо да се качи на подиума в Гран при на Сингапур.

ФИА забрани от миналия състезателен уикенд инженерите да подават на пилотите инструкции, пряко свързани с карането им. Федерацията въведе по-строга забрана, но впоследствие смекчи изискванията с оглед на сигурността. Затова пълните изисквания за ограничаване на информацията за пилотите ще влязат в сила от началото на следващия сезон.

След надпреварата в Сингапур обаче рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие намекна, че от Ред Бул са прехвърлили границата в момента, когато Рикиардо имаше проблеми. На австралиеца бе съобщено по радиото следното:

– Избягването на бордюрите при излизане от кривата може да помогне на проблема с колата.

На отборите от Формула 1 обаче бе изрично забранено да дават информация, свързана с контакта с бордюрите.

След състезанието Булие обясни, че работата по време на състезанието всъщност не се е променила с нищо след наложените ограничения и продължи:

– По-заети сме обаче да слушаме останалите, за да следим да не сторят същото като Ред Бул по отношение Рикиардо, при това два пъти. Да, мисля, че беше кодирано съобщение. От ФИА зависи случаят да се разследва, не от мен. Но беше странна реплика. Всичко щеше да е наред, ако бяха я казали веднъж, но два или три пъти вече е малко странно.

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер бе категоричен, че отборът му се е консултирал с рейс директора Чарли Уайтинг:

– Говорихме с него, обяснихме, че Даниел има проблем с издръжливостта. Затова му бе съобщено да се пази от бордюрите, тъй като предизвикват грижи с батерията. Смятам, че бе разумна постъпка. В случая става въпрос за това да се намери балансът с оглед на новите забрани. Тези коли са безумно сложни. Страшно много неща се случват. Напълно подкрепям премахването на насочването на пилота по радиото и помощта. Не е работа на инженерите да му казват да спре 10 метра по-късна или да завие по-рано. Но управлението на задвижващата система е крайно сложно, така че екипът трябва да помага от гледна точка на безопасността и издръжливостта.

Хорнер призна също така, че ако бе наложена пълната забрана на ФИА, шансовете на Даниел да финишира щяха да са значително по-малки.