Фернандо Алонсо от екипа на Ферари даде най-добро време в първата свободна тренировка в Сингапур. Испанецът успя да изпревари пилотите на Мерцедес, Люис Хамилтън и Нико Розберг с малко повече от 0,1 сек. Четвърти и пети пък се наредиха състезателите на Ред Бул, Себастиян Фетел и Даниел Рикиардо. Жан-Ерик Верн (Торо Росо), Кими Райконен (Ферари), Дженсън Бътън (Макларън), Данил Квят (Торо Росо) и Серхио Перес (Форс Индия) допълниха топ 10. Доста скромно спрямо резултатите в Белгия и Италия се представиха пилотите на Уилямс, като Маса зае 13-о място, а Ботас 15-о. Въпреки четвъртото си място пък Фетел отново имаше проблеми с техниката точно в края на първата сесия.
Първата свободна тренировка в Сингапур бе описана от мнозина едва ли не като безсмислена заради факта, че тя се провежда в полумрак, какъвто няма нито по време на квалификацията, нито по време на състезанието. Освен това температурите на асфалта са много по-различни и по-високи от тези по време на решителните сесии в събота и неделя.
Изключително интересен проблем още в началните минути на тренировката имаше Нико Розберг, което дясно огледало за обратно виждане се оказа не добре закрепено. Германският пилот на Мерцедес просто взе в ръце стъклото и го изхвърли извън кокпита, за да избегне риска от попадането му например в зоната на педалите, ако го прибере в краката си.
Пилотите на Мерцедес бяха и първите, които започнаха действителната работа на пистата. Те бяха и тези които поведоха още от началото на първата сесия. Първо Хамилтън застана начело, но след завръщането си на трасето с ново огледало Розберг го измести. Всички пилоти използваха времето, за да свикнат с условията на може би най-спънатото трасе в календара. Очаквано в първата тренировка всички използваха меките гуми, докато сравнението със супермеките бе оставено за втората.
Голяма част от отборите отново имаха нови елементи, които трябваше да бъдат изпитани в петъчния ден. Някои като отбора на Заубер обявиха, че това е последното обновяване за колата им през този сезон. Швейцарците вече явно са обърнали погледа си вече към 2015 г. Подобна крачка е очаквана и за голямата част от отборите в средата и дъното на класирането. Проблемите на швейцарците продължаваха, като Естебан Гутиерес явно щеше да пропусне голяма част от първата тренировка заради проблеми с електромоторите в задвижващата система на Ферари, предизвикали почти пълното разглобяване на колата му.
Използваните аеро пакети в Сингапур бяха точно противоположните на тези на Монца. Надпреварата в Далечния Изток е смятана за най-бавната като максимална скорост в календара и подобно на Монако изисква сериозно аеродинамично притискане. Времето необходимо за покриването на състезателната дистанция се доближава до двата часа, максимално разрешени за състезание от регламента.
След първия половин час Себастиян Фетел малко изненадващо бе начело, следван от Фернандо Алонсо и Нико Розберг. Райконен бе четвърти, следван от Рикиардо и Хамилтън. Така, ако съдим по резултатите от ранната фаза на първата сесия, борбата през този уикенд изглеждаше, че ще се води между отборите на Мерцедес, Ред Бул и Ферари.
Картината не се промени особено в течение на сесията. Пилотите на Мерцедес все пак успяха да излязат начело, като Хамилтън водеше с по-малко от 0,1 сек пред Розберг. Фетел и Рикиардо заемаха трето и четвърто място, следвани от Алонсо и Райконен.
Уилямс подобно на предишните състезателни уикенди изглеждаха не особено конкурентоспособни в първата сесия. Очаква се обаче тук те да имат трудности през целия уикенд заради ниската стойност на аеродинамичното притискане на техния болид.
Около половин час преди края на първата петъчна тренировка Алонсо подобри времето на Хамилтън и застана начело, докато пилотите на Мерцедес явно започнаха изпитания с по-голямо количество гориво. Подобна тактика възприеха и останалите, защото с износените меки гуми подобренията бяха малко вероятни. Затова всички се съсредоточиха около уточняването на издръжливостта на гумите. Така размествания не настъпиха. При опитите с повече гориво най-добро изглеждаше темпото отново на пилотите на Мерцедес, Ред Бул и Ферари.
Съвсем в края пък при прибирането си в бокса Фетел получи пореден проблем със задвижващата си система, който може да му струва и наказание заради броя на използваните компоненти. Спирачките на Райконен пък се запалиха при спирането в бокса, което свидетелстваше за високото им натоварване в Сингапур.