Начало Формула 1 Монца е идеалната писта, на която да се види влиянието на новата...

Монца е идеалната писта, на която да се види влиянието на новата техническа директива, заяви Волф

2097
0

Монца е идеалната писта, на която да се види влиянието на новата техническа директива, заяви шефът на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф. Австриецът бе убеден още преди забраната за използване на квалификационни режим, че тя няма да окаже кой знае какво влияние и дори може да помогне на екипа му в състезанията.

„Спа не беше сред най-силните ни писти през последните години и бе хубаво да променим това, тръгвайки си от Белгия с двойна победа. Преди няколко седмици на Силвърстоун гледах как преминават колите на през Маготс и Бекетс. На Спа си пуснах онборда от Малмеди и Пуон. Впечатляващо бе как W11 атакува и това демонстрира колосалните усилия на всички в Бракли и Бриксуърт за създаването на такъв автомобил.“

„Следващите два старта от тази серия от три поредни надпревари са на Монца и Муджело. На прочутия Храм на скоростта темпото на правите е жизненоважно за добър резултат. Състезанието там често се печели от полпозишън, което прави квалификацията особено важна.“

„Значението на мощността и важността на квалификацията правят Монца идеалната писта, на която да се види влиянието на новата техническа директива. TD/037-20 ограничава използването на някои режими на двигателите“, каза още Волф

„Изискването е да се кара с един режим в квалификацията и състезанието. Интересно ще е да се види как това ще повлия на разпределението на силите в събота и неделя. Вълнуваме се да се заемем с предизвикателството и да го превърнем в наше предимство.“

84% от обиколката на Монца се изминават на пълна газ – най-високата такава стойност в целия календар на Формула 1. Трасето има 11 завоя, като само Ред Бул Ринг в Австрия е с по-малко. Изтеглянето на един автомобил от друг има сериозно значение там и често влияе на стратегиите за квалификацията. Според Мерцедес през 2019 г. разликата между обиколка с изтегляне и такава без е била 0,7 сек.

Настоящата конфигурация на трасето е от 2000 г. От тогава досега 15 от проведените 20 старта са спечелени от полпозишън.