Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф отговори на Хорнер: Не фаворизираме един пилот, винаги сме играли открито...

Волф отговори на Хорнер: Не фаворизираме един пилот, винаги сме играли открито и честно

1611
0

Тото Волф отговори на изявлението на Кристиан Хорнер, че Мерцедес очевидно фаворизира Люис Хамилтън с обяснението, че в ръководения от него тим подобно нещо не се случва. Шефът на Ред Бул бе категоричен, че екипът от Бракли е насочил усилията си към шесткратния световен шампион за сметка на съотборника му Валтери Ботас.

„Всъщност говорих с него за това. Той ме попита: „Защо [на Спа] не прибрахте Валтери за втори питстоп?“ Аз му отговорих: „Ако знаехме, че стратегията с два бокса е по-бърза, щяхме да приберем и Люис.“ Да разглеждаш ситуацията в ретроспекция е едно, но в самата надпревара не искахме да изпуснем позиция спрямо Макс [Верстапен]. Тогава не беше ясно дали ще победим Макс на пистата.“

„След това аз го попитах: „А вие защо не прибрахте Макс за втори пит, можехте да ни биете?“ Той каза: „Не бяхме убедени, че ще сме в състояние да изпреварим [Даниел] Рикиардо.“ Ами, здрасти, абсолютно същата ситуация е! Няма такова нещо като фаворизиране на един пилот спрямо друг. Ние винаги сме играли напълно открито, откровено и честно и така ще продължим да работим.“

Състезателният уикенд за Гран при на Италия пък е първият, през който е забранено използване на квалификационни режими. Това на практика не се отрази на представянето на Мерцедес в сесията за разпределение местата на стартовата решетка. Хамилтън спечели полпозишъна, а Ботас се класира втори.

Волф обясни, че миналия уикенд в Белгия пилотите на тима са използвали квалификационен режим, но в други квалификации не са го включвали

„За нас бе важно да посрещнем тази ситуация по възможно най-професионалния начин. Знаехме какво ни предстои и когато разбрахме кога точно се въвежда, си казахме: „Нека го използваме като възможност“. В Бракли и Бриксуърт приеха всичко като предизвикателство и започнаха да търсят режим, който да е силен за квалификациите и същевременно да се използва през цялото състезание. В крайна сметка сме загубили много малко в квалификация, но сме спечелили много състезателно темпо. Ще можем да натоварим повече двигателите в надпреварата.“

„Нашият отбор извлича представяне и се адаптира като организация към всяка възможна ситуация, която се появява. Ясно беше, че лобито срещу квалификационния ни режим нарасна далеч преди излизането на техническата директива. И ние пренасочихме развойната си работа към тази ситуация. Видяхме за първи път какво бе нивото на представяне и имаше интересен изход. Мисля, че онези, които натискаха най-упорито (за забрана на квалификационните режими) не се справиха особено добре. Но най-голямото ни предимство ще е да спечелим състезателно темпо, а това се случва в неделя. Все пак трябва да отбележа, че отборът изкара прекрасна събота. Сега трябва да се справим както трябва в неделя.“