Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари SF1000 е много труден за управление болид, каза Розберг

Ферари SF1000 е много труден за управление болид, каза Розберг

3503
0
Себастиан Фетел, Шарл Льоклер, Ферари
Себастиан Фетел и Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Нико Розберг определи Ферари SF1000 като много труден за каране автомобил. Световният шампион за 2016 г. отказа да заяви пред RTL, че колата е неуправляема след инцидентите със Себастиан Фетел и Шарл Льоклер по време на Гран при на Италия.

„Точно тази дума съм се научил да не я използвам, защото после се появяват цитати и всичко се преувеличава. Но Ферари-то е много трудно за каране. Поведението на тази кола ме изплаши“, сподели Розберг

„Шарл ускори на излизане от завоя, всичко беше под контрол и изведнъж изтърва задната част. Веднъж я хвана, после пак я изпусна. Болидът е много, много труден за каране.“

Трите дни на пистата Монца за домашната Гран при на Италия бяха поредният много труден уикенд за Ферари. Себастиан Фетел бе запитан след двойното отпадане миналата неделя дали стъпката назад със задвижващата система е извадила наяве други недостатъци на автомобила.

„Трудно е да се каже. Настоящата кола е базирана на миналогодишната. Опитахме се да направим стъпка напред. Възможно най-голяма стъпка… Очевидно е, че се намираме в трудна ситуация, защото имаме проблеми с мощността и като цяло с болида тази година. Както казах, той е базиран на миналогодишния и е стъпка напред спрямо него. На всички ни се иска тази стъпка да бе по-голяма“, каза четирикратният световен шампион.

В анализа след осмия кръг от тазгодишния световен шампионат главният стратег на Скудерията Инаки Руеда отбеляза, че Льоклер не е успял да се възползва от софта си в началото, тъй като се намираше в трафик

„Той беше изпреварен от Кими Райконен (Алфа Ромео), който бе с медиум. Шарл се задържа близо до финландеца, но само след няколко тура софтът започна да се износва. След това Алфа Ромео-то излезе от минималната разлика и вече не бе възможно да го прескочим. Шарл се бореше с Алекс Албон, който имаше наказание и Антонио Джовинаци. Решихме да направим сравнително ранен питстоп (17-та обиколка), за да сложи издържащия дълго хард. Колата за сигурност веднага след бокса бе онова, от което се страхувахме най-много. По принцип спирането в пита при сейфти кар спестява 40% от времето. Ако един питстоп е 20 секунди, то при такъв вариант отиват само 12. Рейс директорът [Майкъл Маси] освен това затвори питлейна 9 секунди. При отварянето му повечето пилоти спряха и Шарл бе шести за рестарта, като Люис Хамилтън и Джовинаци пред него имаха наказания. Малко по-късно обаче катастрофира.“

„Мерките за безопасност имаха ефект и при проблема, довел до отпадането на Себастиан. Работим заедно с Брембо, за да разберем какво се случи при него.“

В Маранело инженерите на Ферари и Брембо провеждат и тестове при условия като тези на Монца, търсейки причината за проблема на Фетел.