Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гасли надделя над Сайнц в абсолютно неочакван двубой за победата в Италия

Гасли надделя над Сайнц в абсолютно неочакван двубой за победата в Италия

4802
0
Пиер Гасли
Пиер Гасли; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Пиер Гасли (Алфа Таури) спечели невероятно драматичната Гран при на Италия, надделявайки в абсолютно неочакван двубой с Карлос Сайнц (Макларън) за победата на Монца. Трети финишира Ланс Строл с Рейсинг Пойнт. Люис Хамилтън (Мерцедес) бе наказан с 10 секунди в бокса заради влизане в пита, когато той бе затворен. Нито един от болидите на Ферари пък не завърши състезанието – Себастиан Фетел бе с повреда в спирачките, Шарл Льоклер катастрофира на Параболика.

Великолепно бе времето на Монца и в деня на състезанието. Температурата на въздуха бе почти 28 градуса, тази на пистата – близо 45 градуса. Валтери Ботас излетя от трасето при излизането си на стартовата решетка и премина през чакъла.

Люис Хамилтън стартира чисто от полпозишън, а зад него Карлос Сайнц изпревари Ботас. Ландо Норис също опита да задмине финландеца и успя да го стори два завоя по-късно. На Лесмо 2 Валтери загуби още една позиция – от Серхио Перес. Така Ботас се оказа шести, като съобщението му по радиото бе, че има или спукана гуми, или някакъв друг проблем. Седми се срина след старта Макс Верстапен, който във втората от 53 обиколки бе изпреварен от Ланс Строл. В същия тур Даниел Рикиардо си проби път до петото място.

В третата обиколка Верстапен атакува Строл и успя да си върне едно място. От Мерцедес пък казаха на Ботас, че налягането в гумите му е добро.

Авансът на Хамилтън пред Сайнц бе почти 3 секунди до петата обиколка

В шестия тур от питуола на Ферари се обадиха на Фетел, че има проблем, веднага след което спирачките на германеца се подпалиха. Себастиан премина през зона за сигурност, но успя да прибере колата в бокса.

Алекс Албон получи наказание от 5 секунди за инцидента си с Ромен Грожан във втория тур на надпреварата. Ботас установи по-добро темпо и от десетия тур започна да търси начин да мине пред Рикиардо. В челото Хамилтън вече бе на 8,3 сек пред Сайнц. Испанецът вървеше на малко над 4 секунди пред съотборника си, а Перес бе на 1,4 сек зад Норис.

Люис получи съобщение, че бързото превключване на предавките е добро за гумите, но не толкова за задвижващата система. От питуола на Мерцедес го помолиха да го има предвид по-нататък в състезанието.

„Не мога да се състезавам с този режим на двигателя. Това е майтап“, каза Ботас по радиото

В 18-ия тур Шарл Льоклер влезе в бокса, сложи гуми хард. Той вървеше на 13-ата позиция, от която и стартира, а точно преди бокса бе притиснат от Антонио Джовинаци с Алфа Ромео.

В 20-ата обиколка Кевин Магнусен спря на пистата с повреда, буквално на метри пред входа на питлейна. Рейс контролът пусна кола за сигурност и Хамилтън веднага влезе в пита, където сложи гуми медиум. Това бе разследвано, както и преминаването на Джовинаци през бокса, тъй като Люис и пилотът на Алфа Ромео бяха направили боксовете си, докато питлейнът още бе затворен.

В 23-ия от 53 тура бе съобщено, че питът е отворен и тогава вече бяха направени редица спирания. В Макларън смениха гумите последователно и на двамата си пилоти, като и Норис, и Сайнц сложиха медиум. В следващата обиколка колата за сигурност се прибра. Хамилтън бе начело на колоната пред Строл (без бокс). Следваха Пиер Гасли, Льоклер, Кими Райконен и Джовинаци – всичките с хард. Сайнц и Норис бяха седми и осми, а топ 10 допълниха Ботас, Латифи и Рикиардо.

В 25-ата обиколка Льоклер катастрофира тежко на Параболика

Това моментално извади сейфти кара за втори път на пистата. Рейс контролът съобщи, че наказанието на Джовинаци е 10 секунди в пита. От Мерцедес също смятаха, че ще получат санкция. Маси пък спря състезанието, докато пистата бъде почистена и предпазната бариера поправена след удара на Льоклер.

Колите се бяха подредили в питлейна, когато бе съобщено и наказанието на Хамилтън – същото като това на Джовинаци. Норис пък бе разследван за прекалено бавно каране при влизането си в питлейна. Междувременно Хамилтън попита рейс инженера си Пийт Бонингтън дали не може да говори със стюардите. След това директно се отправи към тях. Върна се на питуола, където говори с главния стратег на Мерцедес Джеймс Ваулс и шефа на тима Тото Волф.

След доста обиколки из питлейна Хамилтън най-накрая се върна в колата си и всички се подготвиха за рестарт на надпреварата

Рейс контролът нареди да няма радио комуникация в обиколката на пилотите към грида. За Норис стюардите постановиха, че е блокирал колелата и няма нужда от допълнителни действия.

При втория старт на Гран при на Италия Хамилтън отново поведе. Строл бе втори на стартовата решетка, но се срина в колоната. Канадският пилот на Рейсинг Пойнт изхвърча от пистата. Втори излезе Гасли, следван от Райконен, Джовинаци и Строл. Люис веднага влезе в бокса, за да изтърпи наказанието си. Лидер в надпреварата бе Гасли.

Сайнц взе четвъртото място от Строл, зад канадеца бе Норис. Ботас бе седми пред Рикиардо, Окон, Квят, Перес, Латифи, Грожан, Верстапен, Ръсел, Албон и Хамилтън.

В 32-ата обиколка Верстапен се прибра в бокса с повреда. На трасето Хамилтън даваше най-добри обиколки. Сайнц изпревари Райконен в 34-ия тур и бе на 4,3 сек зад Гасли. Кими загуби още една позиция – от Строл.

Финландецът продължи да се свлича назад в колоната. Сайнц се доближи на 3 секунди до Гасли, а Хамилтън изпревари последователно Албон, Ръсел и Грожан.

10 тура преди карирания флаг Карлос Сайнц бе на 2 секунди и половина зад Гасли. Разликата падна на 1,6 сек след още три обиколки. Хамилтън вече бе десети, след като преодоля Латифи и Райконен. Изпреварването на Перес го изведе девети.

Сайнц настигна Гасли обиколка преди финала, но така и не успя да го изпревари.