Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Маси: Безопасността е най-важна. Който твърди, че я жертваме заради шоу, ме...

Маси: Безопасността е най-важна. Който твърди, че я жертваме заради шоу, ме обижда

1410
0
Карлос Сайнц, Кевин Магнусен
Карлос Сайнц и Кевин Магнусен отпаднаха след инцидента при рестарта на Муджело; снимка: ФИА/F1

Рейс директорът на ФИА Майкъл Маси отхвърли предположението, че сигурността на пилотите по време на Гран при на Тоскана е била поставена под риск с цел по-вълнуваща надпревара. При летящия рестарт след прибиране на кола за сигурност във втората половина на колоната стана масова катастрофа, довела до доста остри реакции. Валтери Ботас заяви след финала, че от Мерцедес са повдигнали въпроса относно момента на подновяване на надпреварата при сейфти кар.

„Разрешено ни е да се състезаваме от контролната линия, която мисля, че е там от доста време. Просто тази година решиха светлините на колата за сигурност да се гасят доста късно, така че разлика може да се отвори сравнително късно. Естествено, че в челото търсиш начин да увеличиш максимално шансовете си. Вината не е моя. Скоростта ми бе постоянна. Да, ускорих късно, но състезанието започва от контролната линия, не преди нея. Така че катастрофиралите могат да погледнат в огледалото, няма смисъл да се мрънка“, допълни финландецът.

Люис Хамилтън също повдигна въпроса за момента, когато изгасват светлините на колата за сигурност

„Вината изобщо не беше на Валтери, а на хората, които взимат решенията и се опитват да направят състезанията по-интересни. Това постави хора в риск, може би трябва да премислят нещата. Гасенето на светлините на сейфти кара бе премествано за все по-късно и по-късно, докато малко прехвърли лимита. Валтери направи точно това, което и всеки друг щеше да стори“, обясни англичанинът.

На въпрос дали не се жертва сигурността на пилотите, за да се създаде повече интрига Маси бе категоричен: „Абсолютно не.“

„От перспективата на ФИА безопасността е най-важна, точка. Край на историята. Това е основната ми роля като спортен директор и делегат по сигурността. И всъщност всеки, който твърди обратното, ме обижда.“

„Могат да критикуват колкото искат. Ако говорят за разстоянието между момента на изгасване светлините на сейфти кара и контролната линия, то дистанцията е същата като на други трасета, ако не и по-дълга. При всички случаи светлините угаснаха, когато колата за сигурност влезе в питлейна. Това са 20-те най-добри състезатели в света. В надпреварата от Формула 3 имаше подобна ситуация, но всичко премина без произшествия.“

„В петък по време на брифинга на пилотите бе обяснено как трябва да действат. Наблегнато бе на два основни момента. Първо, не трябва да се изпреварва колата за сигурност до линията, разположена на входа на питлейна. Второто нещо е по-необичайно и е свързано с характеристиките на трасето. Контролната линия, след която е разрешено да се състезават, е по-близо до изхода на питлейна. Подобна обаче е и конфигурацията в Баку. Там преди контролната линия има дълга права и лидерът е в правото си да диктува темпото. Ботас се движеше сравнително бавно, опитвайки се да не даде възможност на колите зад него да се възползват от изтеглянето.“

Маси заяви също така, че няма никаква нужда правилото за рестартиране да бъде преразглеждано вследствие на събитията на Муджело.

„Един от допринеслите за инцидента фактори, е дългата старт-финална права. Състезанието обаче започва след контролната линия. Всички пилоти отлично го знаят. В това правило няма нищо ново.“