Както и всички останали екипи в Германия отборът на Уилямс за първи път не използва системата FRIC в колите си. Това, както и неприятният инцидент с възникването на пожар в хотела на отбора обаче не успя да извади екипът на сър Франк от равновесие. Въпреки дребен проблем сутринта Сузи Волф успя да направи добра тренировка и да изпълни поставените ѝ задачи.
„Въпреки трудния ден успяхме да се концентрираме върху задачите си и да ги изпълним“, обясни шеф инженерът Роб Смедли. „Заради невъзможността да използваме системата FRIC трябваше да се опитаме да оптимизираме колата без нея. Сузи свърши чудесна работа, която ни помогна да се адаптираме към промените.“
„Колата бе добра“, заяви от своя страна Сузи Волф. „Този път успях да направя няколко обиколки, като подобрявах представянето си с всеки тур. Мисля, че бях добре подготвена и смятам, че денят бе много добър, въпреки някои проблеми в началото. Сега трябва да продължа работата си в симулатора и да чакам да се кача отново в колата. Бе голямо удоволствие за мен.“
Волф завърши първата тренировка на 15-о място с изоставане от едва 0,277 сек зад Фелипе Маса. Бразилецът и Валтери Ботас бяха на линия за втората свободна тренировка.
„И при двамата акцентът бе поставен върху това, да успеят да загреят добре гумите за една бърза обиколка“, разкри Смедли. „Работата по баланса за това ни помогна да подобрим и темпото си в дълги серии от обиколки.“
В крайна сметка Фелипе Маса завърши деня на шеста позиция, на 0,7 сек зад Люис Хамилтън, а Ботас бе десети на секунда от най-бързия.
„Имахме доста работа по баланса, която бе наложителна заради направените промени по окачването“, обясни бразилецът. „Надявам се, че в течение на уикенда ще успеем да подобрим още представянето си. Ще трябва да внимаваме и за промени във времето, защото особено в неделя има шанс да превали. Ще трябва да настроим колата и за подобна възможност.“
Валтери Ботас от своя страна не бе толкова доволен.
„Трасето бе много горещо днес следобед и определено натовари максимално гумите. С меките гуми дългите серии от обиколки не бяха лесни и ще трябва да подобрим още представянето си в тях. Но като цяло бе интересно да караме с промените в окачването. Събрахме достатъчно данни и смятам, че имаме още потенциал за подобрение. Сигурен съм, че ще подобрим още представянето си.“