Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пиеро Ферари: Харчим плашещи количества пари, а на тв-екрана скоростта прилича на...

Пиеро Ферари: Харчим плашещи количества пари, а на тв-екрана скоростта прилича на тази в F2

5049
0
Пиеро Ферари, Джоди Шектър, Матия Биното
Пиеро Ферари, Джоди Шектър и Матия Биното; снимка: Ферари

Пиеро Ферари е недоволен, че във Формула 1 се харчат много пари за подобрения, които не помагат за шоуто в спорта. 75-годишният италиански бизнесмен е син на Енцо Ферари, държи 10% от Ферари и е вицепрезидент на компанията. Той разказа пред италианския сайт Моторспорт, че в Гран при се надбягват най-бързите едноместни състезателни коли, а феновете не са запознати с вложените технологии.

„Наскоро говорих с Бърни Екълстоун по телефона – чуваме се от време на време – и сме съгласни, че Формула 1 трябва да се върне към шоуто, което е забавление за феновете.“

„Харчим плашещи количества пари и след това всичко остава скрито-покрито. Можете ли да ми обясните как това има смисъл? Формула 1 трябва да е спорт, който забавлява феновете. Имаме най-бързите едноместни състезателни автомобили с безкрайно напреднали технологии, а никой не го знае“, заяви Пиеро Ферари

„Заради пандемията единственият начин да се следи F1 е по телевизията. Понастоящем се състезават най-бързите коли в историята на спорта, но кадрите от телевизора не дават усещането, които има на пистата. Онова, което виждат феновете, е нещо различно. Тези автомобили достигат над 330 км/ч, но да ги гледаш на видео не го предава. Нямаш чувството, че скоростта е различна от тази във Формула 2. А това не допринася за шоуто. И се чудя за какво хвърляме такива пари за търсене на решения, които допринасят малко за увеличаване на интереса.“

Пиеро Ферари посочи също така, че трябва да се намалят разходите по създаване на задвижващи системи.

„Двигателите струват толкова повече в сравнение с преди, а са ограничени на три задвижващи системи на пилот за сезона“, посочи той.

Задвижващите системи във Формула 1 ще бъдат замразени от следващата година. Правилата за новото поколение агрегати, което трябва да се използва от 2025 г., все още не са уточнени. Във Ферари пък се надяват новият мотор за 2021 г. да им помогне да подобрят миналогодишния си резултат в първенството – шесто място при конструкторите. Специален материал за промените в задвижващата система на Скудерията и какво планират в Маранело за 2022 г. може да намерите в актуалния брой на списание ClubS1 (244).