В тима на Мерцедес във Формула 1 останали изненадани от проблемите с прегряването на MGU-K в болидите им по време на Гран при на Канада. Те повлияха върху представянето и на двамата им пилоти. Нико Розберг успя да продължи, докато Люис Хамилтън отпадна от надпреварата.
– Повреди се контролната система на ERS, на MGU-K. Имаше пик в температурите. Двамата имаха абсолютно еднакви задвижващи системи и караха с еднакво темпо при едни и същи температури. В една точно определена част от MGU-K системата видяхме, че температурите са по-високи от очакваното, но не бяхме наясно, че ще имат такъв разрушителен ефект. MGU-K се изключи и не успяхме да го рестартираме – обясни изпълнителният директор (бизнес) на екипа Тото Волф. – Наблюдаваме тези температури и знаем кога стойностите са критични. В този случай стана нещо, което не бяхме забелязвали преди. Необходимо е да анализираме и разберем станалото. Последствията очевидно бяха много сериозни за целия автомобил, за спирачките.
Волф допълни, че екипът е инструктирал състезателите да внимават със спирачките си, защото повредата в MGU-K води до загуба на brake-by-wire системата:
– Спирачките прегряваха страшно много, така че променихме баланса и им се обадихме да са значително по-внимателни. И двамата го сториха, съобразиха се с инструкцията. Колата на Люис обаче остана на място в пита, температурата се покачи и след това всичко се срина. С болида на Нико извадихме късмет и не се случи това.
Австриецът каза още, че Розберг е направил страхотно каране след проблема, за да ограничи щетите.
– Нико свърши сензационна работа да докара колата до финала, като се има предвид колко бе забавен в сравнение с останалите болиди. Сега заедно като отбор ще разберем случилото се и ще излезем от ситуацията още по-силни – каза още Волф.