Тото Волф за малко не напуснал Формула 1 през 2020 г., за да възроди кариерата си във финансовия бизнес. 49-годишният австриец започва кариерата си, основавайки инвестиционни компании, съсредоточени върху интернет и компютърни технологии. Една от фирмите, в които влага средства, е HWA AG, управляваща програмата на Мерцедес за немския шампионат за туристически автомобили (DTM), развиваща двигатели за Формула 3 и т.н. Волф има постоянен интерес към моторспорта след собствения си опит да стане пилот – той кара във Формула Форд през 1993 и 1994 г., както и в GT първенства. Във Формула 1 влиза, когато през 2009 г. купува акции от екипа на Уилямс. От началото на 2013 г. е начело на отбора на Мерцедес, като след това оглавява и моторспорт програмата на концерна.
„Миналата година трябваше да взема решение дали искам да се върна към финансите – хедж фонд или да продължа със своя частна инвестиционна компания – или да остана в автомобилния спорт. Моторспортът победи“, сподели Волф
„Мисля, че това се дължи на един прост факт: хронометърът никога не лъже. Винаги има мярка. Идват нови предизвикателства, продължаваме да развиваме организацията и отбора с поглед към следващото поколение. Става въпрос за диверсификация на бизнеса, но без да изчезва фокусът върху надпреварите. Като компания се разрастваме с огромни темпове. Факт е, че ние сме спортен франчайз – само десет такива съществуват в този забележителен глобален спорт. И сме предприятие, което ще генерира 550-600 милиона долара приходи. Вече не сме малка компания. Всичко обаче опира до времето за обиколка, до хронометъра.“
През уикенда за Гран при на Щирия стана известно също така, че Волф продава част от колекцията си автомобили. Чрез британски посредник той предлага две Ферари-та и един Мерцедес SL65 AMG Black Series. Австриецът е участвал в развойния процес на последния модел, от който има произведени само 350 броя. Колата е с 6-литров V12 двигател, по-голямо турбо и 670 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч е за 3,8 сек.
Волф продава също така Ферари Енцо и Ферари ЛаФерари Аперта. С първото е изминал едва 350 км, откакто го е купил през 2014 г. Второто е един от едва 210 автомобила, произведени в чест на 70-ата годишнина на легендарната италианска марка. Няма официално обявени цени.
Волф бе попитан на пистата Ред Бул Ринг дали продава колите заради това, че заедно с Мерцедес и Инеос има равен дял в отбора от Бракли и съответно това би трябвало да означава равна инвестиция и от трите страни.
„Не“, засмя се Волф. „Причината е доста по-проста. Вече не карам тези коли. Нямам достатъчно време. Не мисля и че би изглеждало особено добре, ако се мотая наоколо с Ферари, въпреки че марката е фантастична. Просто не съм ги карал наистина отдавна, а и преминавам заедно с Мерцедес към електрическо задвижване.“
New week, new opportunity. We will be fighting with every weapon we have, and the battle is still full on 💪 #MondayMotivation pic.twitter.com/J86N6ysiQH
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 28, 2021