Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф: Изненадан съм, че от Ред Бул протестират толкова гръмко относно приказките...

Волф: Изненадан съм, че от Ред Бул протестират толкова гръмко относно приказките за агрегата им

2542
0
Тото Волф
Тото Волф; снимка: Мерцедес

Тото Волф обърна внимание на това колко разпалено се хвърлят от екипа на Ред Бул да обясняват, че предимството на RB16B не идва от задвижващата система на Хонда. Същевременно посочи, че цялостният пакет на съперниците в момента е по-добър. Мерцедес и отборите с мотори от Бриксуърт смениха агрегати в Азербайджан, тези с Хонда – във Франция. Люис Хамилтън неколкократно повтори, че съперниците от Ред Бул са по-бързи на правите. Шефът на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер използва всеки удобен случай, за да обясни, че разликата е в крилата, а не в промени по агрегата, каквито са забранени. Снощи Макс Верстапен заяви, че ще започне да раздава снимки, демонстриращи разликата в задните крила. Нидерландският пилот, който днес ще стартира от полпозишън в Гран при на Щирия, бе категоричен, че му е писнало от въпроси за задвижващата система.

„Следващия път ще донеса снимки на разликата между задните крила. От две-три седмици постоянно ми задават въпроса относно скоростта ни на правите. Да, бързи сме, но вижте задното ни крило. Да, Хонда свършиха страхотна работа в сравнение с миналата година, но промените са свързани единствено с издръжливостта. Няма ясно предимство като чиста мощност. Така че пускам принтера и ще раздавам снимки“, заяви Верстапен.

Волф бе попитан дали свързани с издръжливостта промени биха могли да позволят на Хонда да използва по-високи режими на работа.

„Чудя се защо това е такава тема. Всички знаем, че агрегатите трябва да са хомологирани. Изненадан съм, че от Ред Бул протестират толкова гръмко в отговор на приказките за агрегата им. Това е малко странно“, заяви Волф

„Правилата са много ясни. Хомологира се, може да се правят промени за издръжливост и това е. Отделни неща могат да се изчистят, но има жетони и толкоз. Не би трябвало да има чисто предимство като мощност. По принцип представянето е комбинация между силен агрегат, много аеропритискане и да накараш гумите да работят. Мисля, че те (Ред Бул – б.р.) вършат наистина добра работа. Още на [Пол] Рикар видяхме, че могат да използват по-малко крило без да губят скорост в по-бавните секции. Така че имат по-силен като цяло пакет.“

Волф коментира също така ситуацията със завъртането на Валтери Ботас в петък следобед в питлейна и обаждането от Макларън до рейс директора Майкъл Маси. Финландският пилот каза, че в този спорт „всеки се опитва да те прецака“.

„Крайно забавно е колко бързо някои спортни директори скачат към радиото на Маси и си измислят някакви сценарии за Армагедон. Хубаво е, че сега тази комуникация е отворена и всички можем да се посмеем.“

„Валтери се завъртя и някой можеше да пострада. Дори при ниска скорост, както се случи, пак можеше да има огромни последици. Разбирам наказанието. Намирам го за строго, особено срещу някого като Валтери, който никога не върши глупости. Той бе напълно честен и откровен с обяснението си. Всеки друг щеше да обяснява: „Не знам какво стана, боята на асфалта бе хлъзгава, трябва да промените метода на боядисване, представа нямам как стана…“ Той се яви и заяви: „Опитах да си оптимизирам потеглянето и я изтървах“. В падока трябва да има повече честност като тази на Валтери. Включително сред твърде бързо натискащите копчето, за да се оплакват и хленчат.“

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.