Люис Хамилтън доминира и във втората свободна тренировка в Барселона, след като остави на близо половин секунда зад себе си своя съотборник в Мерцедес, Нико Розберг. Третото място зае пилотът на Ред Бул, Даниел Рикиардо, следван от пилотите на Ферари, Фернандо Алонсо и Кими Райконен, и тези на Макларън, Кевин Магнусен и Дженсън Бътън.
Втората свободна тренировка започна с информацията, че Себастиян Фетел няма да може да вземе участие в нея, заради проблема в колата от сутринта. Пилотът на Ред Бул остана с едва четири обиколки в петъчния ден, след като се разбра, че проблемът с кабелите в смененото шаси на германеца е доста по-сериозен от очакваното. Така за Даниел Рикиардо остана да свърши доста работа за екипа на Ред Бул.
Условията на пистата продължиха да са чудесни. Температурата на въздуха бе 23 градуса, докато тази на асфалта надхвърляше 40 градуса. Тези температури явно бяха проблемни за колите, като доказателство за това бе запалването на колата на Фернандо Алонсо малко преди началото на втората сесия. След кратка паника в бокса на Ферари огънят обаче бързо бе потушен и колата без особени поражения бе изведена от испанеца на пистата.
Проблеми имаше и за Макс Чилтън, чиято Маруся със задвижваща система на Ферари бавно се прибра в бокса заради проблем със софтуера. Проблеми имаше и Адриян Сутил, който бе принуден да пропусне първите 20 минути, докато механиците се опитваха да отстранят проблемите по колата му.
На пистата пък не случваше нищо ново. Пилотите на Мерцедес поведоха след първите излизания с твърдите гуми, следвани от Рикиардо и състезателите на Ферари. Последва кратко затишие преди пилотите да започнат да правят своите първи излизания с медиум сместа.
И с нея нещата не изглеждаха много по-различно, като Рикиардо поведе, но почти незабавно бе изместен още след първите излизания с по-меката смес на Хамилтън и Розберг. Англичанинът направи обиколка, която бе по-добра с почти половин секунда от тази на германския му съотборник.
Рикиардо бе трети, следван от Алонсо и Райконен. Шеста и седма позиция пък заеха пилотите на Макларън, Магнусен и Бътън. Проблемите за Лотус пък продължаваха, като колата на Грожан загасна на изхода на питлейна и механиците трябваше да го добутат обратно в бокса. Малдонадо пък от своя страна получи повреда в скоростната кутия в края на сесията.
След бързите обиколки с медиум сместа голямата част от пилотите започнаха настройването на колите си за дълга серия от обиколки. Тук отново темпото на болидите на Мерцедес бе впечатляващо. Двамата пилоти правеха обиколки в рамките на 1:30 мин. при положение, че най-доброто време дадено от Хамилтън бе 1:25.524 мин. Рикиардо бе пилотът, който се доближаваше най-много до темпото на Мерцедес-ите в дълга серия от обиколки. Надеждите на Ферари, че в дълга серия от обиколки разликата спрямо лидерите няма да е толкова сериозна, колко в една обиколка, не се оправдаха въпреки сериозните промени по колата спрямо уикенда в Китай.