Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Подходяща санкция би била такава, която предотвратява победа на Хамилтън

Марко: Подходяща санкция би била такава, която предотвратява победа на Хамилтън

3683
0
Хелмут Марко
Хелмут Марко; снимка: Ред Бул Контент Пуул

От Ред Бул подадоха молба за преразглеждане наказанието на Люис Хамилтън и макар да посочи, че всичко може да се случи при такова изслушване, съветникът на екипа Хелмут Марко има мнение каква би била подходящата санкция за пилота на Мерцедес. Хамилтън и Макс Верстапен се сблъскаха в началото на Гран при на Великобритания. Нидерландският състезател катастрофира в предпазните бариери на Копс. Пилотът на Мерцедес продължи, получи наказание 10 секунди, но в крайна сметка спечели надпреварата.

„Санкцията може да бъде увеличена, намалена или дори изцяло премахната. Единственото ни желание е новата информация да бъде взета под внимание. А Макс е наясно, че изцяло го подкрепяме.“

„Ние ще представим нови факти и доказателства, които не бяха налични в момента на налагане на наказанието и разглеждането на ситуацията. Отчасти това бе заради факта, че бяхме съсредоточени върху това какво се случва с Макс и какво е състоянието му.“

„Подходяща санкция би била тази, която би предотвратила победа (на Хамилтън). Преминаване през питлейна или отстраняване от следващото състезание. Нещо такова. Но това зависи от стюардите“, заяви Марко

„Ние сме доволни, че се стигна до тази процедура. Да видим какво ще преценят. Но мисля, че това, което ще представим, ще постави инцидента в нова светлина. Тези факти ще ги представим в четвъртък на срещата и се надяваме те да доведат до преразглеждане. Имаме записи. Основното е, че разполагаме с нови доказателства. Разберете ме обаче, че не мога да ви дам подробности.“

Марко заяви също така, че в изследователския център на Хонда в Сакура, Япония са прегледали задвижващата система от колата на Верстапен.

„От Хонда дадоха зелена светлина на агрегата. Още е използваем. Това означава, че не е необходимо повече да се тревожим за наказания в някакъв момент“, допълни 78-годишния австриец.

През сезон 2021 пилотите имат право да използват 3 задвижващи системи. Всеки допълнителен компонент води до наказание.