Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Шеф от ФИА отива в Ауди?

Шеф от ФИА отива в Ауди?

1260
0
Four Rings opens largest Audi Center in Scandinavia
Four Rings opens largest Audi Center in Scandinavia

Високопоставеният служител на ФИА Адам Бейкър ще оглави най-вероятно програмата на Ауди-Порше за участие във Формула 1. Това споделя отлично информираният за случващото се зад кулите на Формула 1 Дитер Ренкен.

Бейкър е шеф по сигурността в спорта и познава отлично всички параметри и начин на работа на съвременните болиди. Има пълна информация и за изискванията към тези за 2022 г. В кариерата си австралийският инженер е работил за Косуърт и BMW Моторспорт по развитието и проектирането на различни двигатели. Напускането на ФИА и преминаването при германците не би трябвало да е проблем, защото в момента те не са част от  Формула 1.

Смята се, че Бейкър ще работи обаче по подготовката на цялостната програма за участие на концерна VW в Гран при при следващата голяма промяна в правилата 2025-26 г. Тогава ще бъдат променени сериозно задвижващите системи.

Интересът на германския концерн към участие именно при новите правила е известен.

Съвсем не случайно високопоставени негови представители участваха в последните разговори относно бъдещите правила. Групата VW работи изключетeлно активно както по развитието на напълно електрическите си автомобили, така и по създаването и развитието на синтетични горива.

Подробен материал по темата може да намерите в брой 248 на ClubS1. Списанието може да намерите в електронен вариант на сайта e-spisanie.com.

Все по-ясно се очертават основните принци при изграждането на новите задвижващи системи.

В тях хибридните елементи ще имат по-голямо значение, а двигателите с вътрешно горене ще се запазят, но ще използват синтетични е-горива, без въгледорен отпечатък.

Труден момент в преговорите е желанието на Ауди да се разреши използването и на системи 4х4 в болидите. В момента те са забранени. Твърди се, че германците са поставили  премахването на това ограничение като условие за своето присъединяване и интеграция във Формула 1.

Болиди със задвижване на четирите колела опитаха да пробият в Гран при в края на 60-те и началото на 70-те години на ХХ век, но без особен успех.