Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В F1 обмислят връщане на активното окачване

В F1 обмислят връщане на активното окачване

79
0 коментара
grid girls,Формула 1

Отборите във Формула 1 обмислят вдигане на забраната за използване на активно окачване в спорта. Според информация на Аутоспорт това е един от разглежданите алтернативни начини за намаляване на разходите.

Планираното въвеждане на ограничение на бюджетите от следващия сезон пропадна, след като представените в Стратегическата комисия отбори – Ферари, Макларън, Мерцедес, Ред Бул, Уилямс и Лотус – изпратиха писмо на президента на ФИА Жан Тод, в което на практика се противопоставиха на идеята. По-малките екипи Заубер, Форс Индия, Катерам и Маруся (Торо Росо по принцип се придържат като позиция към Ред Бул) обаче настояха усилията за намаляване на разходите да продължат.

Разликите в годишните средства, с които разполагат отделните отбори във Формула 1 за сезон 2014 г., са огромни. Според неофициални данни Ред Бул са с най-голям бюджет – 425 милиона евро, следвани от Ферари – 410 млн. евро. Мерцедес са с 300 млн. евро, Макларън – 230 млн., Лотус – 160 млн., Уилямс – 150 млн. Останалите пет отбора разполагат с под 100 милиона евро, като най-нисък е бюджетът на Маруся – 60 млн. евро. Всички екипи ще имат извънредна среща на 1 май по повод ограничаването на разходите, на която връщането на активното окачване за първи път от 1993 г. насам вероятно ще е една от обсъжданите теми.

Евентуално вдигане на забраната за ползване на такава система се обсъжда за 2017 г.

Стратегическата група е разработила списък с промени, които предстои да бъдат обсъдени за въвеждане в следващите няколко години. Основната им насоченост е към опростяване на елементите, които в момента поглъщат голяма част от бюджетите за развойна дейност на отборите. В това число влизат горивната система, предпазващите пилота структури, конструкцията на предното крило, устройството на окачването и спирачките. Сред вариантите за намаляване на разходите влиза и намаляването на служителите в отборите.

Екипите с реален глас при разглеждането на каквито и да са предложения обаче са тези в Стратегическата комисия. Пет от тях са с постоянни места там, а шестото се попълва според класирането при конструкторите от предходната година – сега то е заето от Лотус. Всеки тим има по 1 глас. ФИА и носителят на търговските права са с по 6 гласа, макар на срещите да ги представлява по 1 човек.

Малките екипи протестираха срещу подобно разпределение още преди създаването на комисията. Те смятат, че техните интереси ще бъдат тотално пренебрегнати, когато решенията се взимат от големите екипи.