Ситроен буквално помете съперниците си в първия състезателен уикенд от световния шампионат за туристически автомобили (WTCC).
Хосе Мария Лопес първо спечели полпозишъна на уличното трасе в Маракеш (Мароко), а след това и първата от двете надпревари. Победата в началното състезание бе тройна за френския тим – Себастиен Льоб и Иван Мюлер се наредиха втори и трети. Във втория старт отборът отново триумфира – този път с двоен успех, като Льоб спечели, следван от Лопес.
– Дори не сме посмявали да мечтаем за подобен резултат – коментира в края на уикенда шефът на Ситроен Рейсинг Ив Матон. – След като бях част от требъла Льоб/Сайнц/Макрей в рали Монте Карло през 2003 г., сега с удоволствие станах свидетел на също толкова специално постижение от страна на Хосе Мария, Себ и Иван. Категорията е различна, както и времето, но въпреки това има прилики между тези два велики момента в историята на Ситроен Рейсинг. Основното общо нещо е състоянието и духът на екипа – хората ни бяха едновременно скромни и бойко настроени, като крайният резултат е постижение, надскачащо очакванията ни. Единствената горчилка бе инцидентът на Мюлер в началото на втория старт. Разочарован съм, че той не получи по-голяма награда за усилията си, за всичко, което стори в развойния процес на колата и отбора по пътя към това ново предизвикателство. За следващия уикенд ще му дадем страхотна кола.
Лопес бе изключително горд, че спечели първата победа за Ситроенв WTCC. Той заяви, че дълго ще помни уикенда в Маракеш и продължи:
– За първото състезание знаех, че най-важното нещо ще е стартът. Излизането начело направи всичко по-лесно и имах възможност да оставя спирачките да изстинат. Беше трудна надпревара, но втората бе още по-сложна. Извадих късмет да се измъкна от инцидента, в който пострада Иван. След това си пробих път през колоната и взех втората позиция без да поемам никакви рискове.
Деветкратният WRC шампион Льоб сподели, че не е знаел какво да очаква от първия си уикенд като титуляр в WTCC.
– Ситроен обаче са направили фантастична кола. Балансът на шасито, двигателят… Всичко е перфектно. Можехме да водим битка помежду си, но не бе възможно да изпревари Лопес в първия старт. Той не допусна грешки и реших да пазя втората позиция, когато спирачките започнаха да прегряват. Във второто състезание имах късмет на старта, а след това бяхме по-бързи от съперниците и излязохме начело – допълни Себастиен.
Мюлер заяви от своя страна, че не е имал сериозни успехи на това трасе, а това е бил може би един от най-лошите му уикенди в световния шампионат за туристически автомобили.
– В първото състезание единствената ми цел бе да изпреваря [Том] Чилтън и да се кача на подиума. Сметнах за твърде рисковано да атакувам съекипниците си на това трасе. При втория старт опитах да избегна Том Коронел, но колата му се удари в стената и след това се блъсна в мен. Нищо не можех да направя – каза още Иван.
След надпреварите в Маракеш Лопес е начело в класирането при пилотите с 48 точки, следван от Льоб с 47, Мюлер е пети със 17. При отборите води Ситроен с 95 пред Хонда – 57 и Лада – 31.