Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул може да напусне Формула 1, предупреди Матешиц

Ред Бул може да напусне Формула 1, предупреди Матешиц

37
0
Дитрих Матешиц,Хелмут Марко

Ред Бул може да напусне Формула 1, предупреди собственикът на Гран при отбора и едноименната компания за енергийни напитки Дитрих Матешиц.

Австрийският милиардер заяви, че бъдещето на екипа може да зависи повече от „спортсменската гледна точка и политическо влияние”, отколкото от финанси. Ред Бул са един от най-високия годишен бюджет за започналия наскоро сезон – над 400 милиона евро. Единствено Ферари разполагат с подобни средства за 2014-та.

Има ясен лимит по отношение на това какво можем да приемем. Въпросът (за оставане на Ред Бул в F1) не опира толкова до икономическия смисъл, колкото до спортни ценности, политическо влияние и т.н. – заяви Матешиц в интервю за австрийския вестник Курир, отговаряйки на въпрос при какви обстоятелства би напуснал F1.

По повод дисквалификацията на Даниел Рикиардо от Гран при на Австралия той заяви, че оборудването на ФИА за измерване на горивния дебит в реално време дава грешни показания от началото на предсезонните тестове.

Можем да докажем, че сме били в границите – допълни Матешиц във връзка с предстоящото обжалване на наказанието.

Милиардерът, който се нагърби и лично с организацията на завърналата се в календара Гран при на Австрия, не е доволен от настоящия вид на спорта:

Формула 1 трябва отново да е това, което винаги е била: върховата дисциплина. Идеята й не е да поставя нови рекорди по отношение (намаляване) разхода на гориво или да можеш да си шепнеш с някого по време на състезание, а най-вълнуващото нещо да е писъкът на гумите. Смятам, че е напълно абсурдно, че сме по-бавни със секунда спрямо миналата година и че колите от „младши” категорията GP2 са почти толкова бързи, колкото тези от F1, а разполагат с частица от бюджета ни.

Последното му изявление е почти дословно същото като това на управляващия търговските права на Гран при Бърни Екълстоун. Англичанинът упорито се противопоставяше на въвеждането на новите 1,6-литрови турбомотори и допълнителни задвижващи системи. От началото на годината той на няколко пъти натякна, че резултатът е плачевен.

Матешиц и Екълстоун не за първи път проявяват подобно единомислие. Миналата година например двамата имаха над 40-минутна среща насаме след Гран при на Испания, след която Бърни зае позиция, че гумите на Пирели трябва да се променят. Надпреварата на Каталуния бе повод за недоволство от издръжливостта на продуктите на италианската компания. Допълнителни грижи с разслояване на задни гуми и поредица спуквания на пистата Силвърстоун по време на Гран при на Великобритания доведоха до промяна на спецификациите в средата на сезон 2013 г.