Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: 90% от проблемите ни са със софтуера

Хорнер: 90% от проблемите ни са със софтуера

73
0
Рено Спорт F1
снимка: Рено Спорт F1

90% от проблемите на Ред Бул са със софтуера на Рено и по-точно работата на системата ERS с двигателя с вътрешно горене, обясни шефът на отбора Кристиан Хорнер.

По време на предсезонната си подготовка Ред Бул имаха грижи както с автомобила, така и със задвижващата система на Рено, което доведе до по-ограничено време на пистата. Екипът реши част от проблемите си за първото състезание за годината в Австралия и Даниел Рикиардо успя да завърши на второ място в надпреварата пред родна публика (в последствие бе дисквалифициран заради по-голям дебит на горивната система). Но съотборникът му Себастиан Фетел имаше проблеми със задвижващата система още от събота и се прибра в бокса три обиколки след началото на състезанието на Албърт парк.

90% от проблемите са свързани със софтуера, с работата на ERS с двигателя с вътрешно горене – обясни Хорнер. – Когато сме силно ограничени по отношение управляемостта на колата, доставянето на въртящия момент, това очевидно влияе на скоростта на прав участък. Има място за подобрение и инженерите във Вири и Милтън Кийнс се трудят усилено, за да се уверят, че ще свършим най-добрата работа.

Той също така коментира, че изоставането на Ред Бул спрямо съперниците от Мерцедес е секунда на обиколка (Нико Розберг спечели в Австралия с преднина от 24,525 сек. пред Рикиардо).

Бих казал, че средно (изоставането ни) е 1 секунда на обиколка. Те (Мерцедес – б.а.) контролираха надпреварата. Сигурен съм, че не показаха пълния си потенциал и изглежда, че в момента разполагат с поне още 1 секунда. Уилямс също изглеждат много бързи и ако имаха чисто състезание, щяха да са по-напред – добави Хорнер.

Останалите отбори, използващи задвижващи системи на Рено, също продължават да имат грижи с тях. И двете коли на Лотус не завършиха надпреварата в Австралия заради проблем с MGU-K, а Маркус Ериксон (Катерам) не пресече финала поради повреда в задвижващата система. Рено обаче са наясно с проблемите си и са уверени, че ще бъдат решени.

Очевидно е, че сме зад Мерцедес на правите – коментира директорът операции на пистата в Рено Спорт F1 Реми Тафен. – Трудно е да се каже, че (изоставането) е 1 секунда, но не е 1 десета. По-близо е до 1 секунда, отколкото до 1 десета или 1 стотна. Знаем колко сме далеч зад Мерцедес и какво трябва да направим за следващото състезание, за да намалим разликата. Разполагаме с необходимите компоненти, с които да постигнем това. Става въпрос за оптимизацията на всички елементи и работата им на пълна мощност. Трябва да подобрим надеждността и начина, по който използваме всички компоненти заедно и да ги накараме да работят. (Състезанието в Австралия) е като 4 дни тестове за един следобед. Ще помислим върху това за Сепанг. Като цяло бих казал, че (представянето ни) бе 50 на 50 като броя на колите, завършили надпреварата. 50% се представиха добре, но не на очакваното ниво. Все още имаме много работа. Можем да управляваме двигателя, но недостатъкът е броят автомобили, които не стигнаха до края на състезанието заради проблеми от наша страна. Но те не са нещо, което не можем да поправим.