Начало Избрани В Германия все още не са се отказали от домакинство на кръг...

В Германия все още не са се отказали от домакинство на кръг от F1

904
0
Нюрбургринг
Нюрбургринг, снимка Пирели

В Германия все още не са се отказали от домакинство на кръг от F1. Представители на двете писти домакини заявиха, че се надяват да се завърнат в календара на F1 през следващите години. 

В края на миналата година главният изпълнителен директор на световния шампионат Стефано Доменикали посочи германския пазар като едно от най-големите си разочарования. Той заяви, че не вижда голямо желание някоя от двете писти отново да се присъедини към календара.

Гран при на Германия дебютира като  официален кръг от F1 през 1951. Първият домакин е пистата Нюрбургринг Нордшлайфе. Дългото трасе в планинската верига Айфел приема надпревари от 1951 до 1976 с малки изключения. През 1959 домакин на надпреварата е пистата Авус, която в момента е част от автомагистрала. След 1976 пистата Нордшлайфе е извадена от календата, защото бе обявена за твърде опасна за състезания от F1 заради тежкия инцидент на Ники Лауда. 

Нюрбургринг прави своето завръщане през 1984 в състезание, носещо името Гран при на Европа. Трасето е с почти обновена конфигурация, като се използва малка част от оригиналното трасе. След това приема състезания  през 1985, както и в периода 1995-1996, 1999-2007, 2009, 2011, 2013. Последното състезание на Нюрбургринг бе през 2020, спечелено от Люис Хамилтън.

Другият традиционен домакин на състезанието е Хокенхаймринг. Пистата дебютира в календара през 1970. След това се завръща от 1977 до 1984 и от 1986 до 2006. Последните състезания бяха през 2008, 2010, 2012, 2014, 2016, 2018 и това през 2019. Конфигурацията на трасето бе драстично променена през 2002 заради по-високите мерки за безопасност.

Управляващият директор на Хокенхаймринг Йорн Теске отговори на твърденията на Доменикали и заяви:

„Фактът, че Хокенхайм има интерес F1 да се провежда тук не е нов“, каза той пред агенция ДПА.

„Също така всички знаем какви са препятствията, които съществуват за това.“

Говорителят на Нюрбургринг Александър Герхард подкрепи мнението на своя колега.

„Ще се радваме отново да приветстваме F1 на Нюрбургринг. Това трябва да бъде икономически жизнеспособно“, настоя той.

В момента текат строителни работи на трасето край Бон, които трябва да приключат до началото на пролетта. Tака пистата ще бъде преасфалтирана.

Теске заяви, че най-големият проблем това да не се случи е прост- твърде високата такса за домакинство.

„Докато има толкова много държави, които са готови да платят тези суми за състезание от F1, което изобщо не може да бъде рефинансирано, ще ни бъде много трудно“, добави той.

Германецът смята вярва, че публичните коментари на Доменикали са „начин за Формула 1 да прецени колко е важен пазарът за тях.“

„Ясно е, че цялото нещо не може да поставено на гърба на състезателните писти. Нямаме сили за това и не е наша работа“, завърши Йорн Теске.