Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Във Ферари са избрали най-обещаващите решения за F1-75, дори да не са...

Във Ферари са избрали най-обещаващите решения за F1-75, дори да не са най-конвенционални

6353
0
Ферари F1-75
снимка: Ферари

Във Ферари са избрали най-обещаващите решения за новия си болид за 2022 г. F1-75, който бе представен днес, дори да не са били най-конвенционални, посочи главният инженер в отдела за шасита Фабио Монтеки.

„Първият ключов фактор при създаването на този автомобил е, че времето за проекта бе толкова различно от това за предшествениците му. Дадохме си много повече време от обичайно за дизайнерската фаза. Проучихме в дълбочина всички промени в правилата, за да извлечем всичко възможно като представяне, да изследваме голям брой решения чрез изследвания, симулации и тестове на стендове.“

„Вторият ключов фактор е участието и възможностите на всеки един индивидуален конструктор. Резултатът от това е, че всички чувстват вълнението и уникалността на предизвикателството, пред които ни изправиха огромните промени. При липсата на база за сравнение от предходни сезони онова, което имаше значение, бе креативността и талантът на всеки човек, качествата на аналитичния ни инструментариум, смелостта да изберем най-обещаващото решение, дори да не е най-конвенционално. Вярваме, че сме свършили добра работа.“

„Третият фактор е интеграцията и диалогът между различните групи. Един екип се занимава с представянето, друг с конструкцията. След това идват производство, доставки, качествен контрол, сглобяване, тестове стендове, планиране, управление на писта и накрая пилотите и тяхната информация“, обясни главният инженер в отдела за шасита на Ферари.

Ръководителят на целия шаси департамент Енрико Кардиле добави, че отборът е подобрил и други неща вътре, в самия екип по време на проекта за 2022 г.

„Промените в правилата за 2022 г. несъмнено са най-радикалните за последните 40 години. Нашият отбор приложи систематичен и интегриран подход към създаденото от тях предизвикателство. Определихме ясни приоритети сред много цели, които често се сблъскваха една с друга. Подобрихме симулационния си инструментариум.“

„Аеродинамиката определено бе приоритет №1. Подходихме с отворено съзнание и сграбчихме възможността, която този променен регламент ни даде в толкова много посоки. Същото приложихме по отношение на окачването. Новите правила изискваха пълно преосмисляне като целта бе изцяло новите кола и гуми да позволяват гъвкавост при работа с тях“, допълни той.