Лотус и Рено обявиха днес официално продължението на договора си за доставка на двигатели от френския производител на отбора от Енстън. Партньорството е дългогодишно, но конкретният срок не бе уточнен.
От Лотус отбелязаха, че това е продължение на едно дълго и успешно сътрудничество, започнало още през 1995 г., когато Рено предоставят легендарния си V10 агрегат на Бенетон, като още през този първи сезон е спечелена конструкторската титла. Отборът Рено F1 е създаден през 2002 г. – с него Фернандо Алонсо триумфира във Формула 1 през 2005 и 2006 г. Впоследствие компанията реши да преразгледа дейността си в Гран при и през 2009 г. продаде екипа на Гении Кепитъл на Жерар Лопес. След това Рено продължиха да работят като доставчик на агрегати. С техни мотори Ред Бул спечелиха четири поредни дубъла (титлите при пилотите и при конструкторите) в шампионата от 2010 до 2013 г. (включително).
– Доволни сме, че това партньорство бе официално потвърдено, точно когато Е22 е на писта в първия си публичен тест – коментира президентът на Рено Спорт F1 Жан-Мишел Жалиние. – Връзките между Вири и Енстън ставаха все по-силни през изминалите години. Заедно работихме по болида за 2014 г. и се надяваме духът на сътрудничество да проличи на пистата в началото на тази нова техническа ера в F1.
Екипите със задвижваща система на Рено обаче имат проблеми в предсезонните тестове досега. Лотус пропуснаха началната сесия, проведена на пистата Херес в Испания, като не загубиха кой знае какво от това, каквито опасения съществуваха. В Бахрейн все още има грижи, но Рено са убедени, че отборите, с които работят, няма да имат проблеми да покрият нужните им за подготовка обиколки.