Начало Други WTCC: Роб Хъф: 2013 г. ме научи да ценя всичко в живота...

WTCC: Роб Хъф: 2013 г. ме научи да ценя всичко в живота си в по-голяма степен

64
0
Роб Хъф

Роб Хъф за мястото си в Лада и очакванията си за сезон 2014 г. в световния шампионат за туристически автомобили (WTCC).

– Неочаквано ли беше предложението да се присъединиш към екипа на Лада?

– Не бих казал, че беше неочаквано, защото разговорите започнаха преди доста време, а и винаги е ласкателно да получаваш предложения. Хубаво е да знаеш, че някой търси услугите ти и помага неимоверно много на самочувствието. През цялата 2013 г. бях съсредоточен върху това да си намеря отново позиция в заводски тим. Лада ми дадоха фантастична и вълнуваща възможност, която сметнах, че е добра за мен и целите ми. Смятам, че сътрудничеството ни ще е дълго и успешно.

– Кои според теб са силните и слаби страни на Лада Гранта?

– Лесният отговор – преди да съм я карал – е, че по-малките размери са от полза и очевидно има силен двигател. Аеродинамично е много ефективен автомобил, както и бърз на правите. Това със сигурност бе забелязано миналата година, когато се състезавахме на високоскоростни трасета. Факт е, че Лада Спорт иска да учат и да преминат на следващото ниво. Желанието за успех води до огромна сила! Бих казал, че основната слабост е фактът, че автомобилът ще е готов много късно. Останалите екипи вече тестват, но заедно с Джеймс [Томпсън] и Михаил [Козловски] би трябвало да извлечем бързо достатъчно добро темпо.

– Какво очакваш по отношение на резултатите през 2014 г.?

– Трудно е да се посочват конкретни цели. Други отбори работят с колите си от дълго време и ще са по-напред. През 2014-та ще се опитаме да вървим напред, за да постигнем сериозни успехи през 2015-та. Смятам, че екипът първоначално ще разчита на мен и Джеймс да развиваме колата, но и информацията от младия ни съотборник Михаил ще е важна. Рано ще установим по кои области трябва да се работи, като освен това през идващия сезон ще се сближим като екип, ще разберем как работи всичко, за да създадем солидна база за догодина.

– Какво е мнението ти за новите WTCC правила? Ще направят ли шампионата по-впечатляващ?

– Мисля, че да. Туристическите автомобили са горе-долу едни и същи, откакто се помня, така че създаването на нови коли, присъствието на нови производители показват, че сериите се развиват. Всичко ще е по-бързо, по-шумно, по-агресивно и би трябвало това да направи спектакъла по-добър.

– Кой е най-забележителният момент в кариерата ти досега?

– Най-голямото ми постижение е спечелването на WTCC титлата през 2012 г., но някои скорошни събития също са специални – като победата и третото ми място в Макау миналата година с кола, която не би трябвало да е в състояние да запише подобни резултати. И докато през 2012-та стигнах най-високо, началото на 2013-та и осъзнаването, че нямам нищо налично, бяха доста трудни моменти. Изживяното тогава ме накара да оценя много високо мястото си в Лада и трябва да кажа, че получаването му е забележителен миг в кариерата ми. Спортът е изпълнен с върхове и спадове, но човек все пак се опитва да се концентрира върху хубавото и да остави лошото зад гърба си. Щастлив съм, че имам прекрасни спомени от кариерата си досега.

– Коя е любимата ти писта? Ако ти съставяше календара, коя страна и държава щеше да включиш в него?

– Е, любимата ми определено е Макау. Уличното трасе винаги е било сред фаворитите ми, а добрите ми чувства само се увеличаваха след шестте ми победи там. Тази писта е истински тест за пилота и колата му, поставя фокуса върху прецизността. Там изглежда се справям необичайно добре, така че ако можеше всички 12 WTCC кръга да са на Макау, щях да съм наистина щастлив! Спа-Франкоршамп ми е друга много любима писта и според мен тя трябва да присъства в календара на всяка автомобилна дисциплина. Би ми се искало да видя и Нюрбургринг Нордшлайфе в програмата, тъй като това е може би най-трудното трасе в света. Би било невероятно да карам там WTCC автомобил от новото поколение. Ще е много специално да се състезавам в Русия за Лада.

– Какво според има по-голям принос за победите – силен автомобил, късмет или мотивацията на пилота?

– Комбинация от всички тези фактори. Първо е необходимо да имаш подкрепата на отбор с желание да побеждава. Някои от резултатите ми през 2013-та показват, че в определени моменти обстоятелствата могат да работят в твоя полза, дори колата ти да не е сред най-добрите. Трябва да си мотивиран като пилот, а аз имам огромно желание да печеля.