Начало Избрани Щайнер: Подобренията на автомобилите в F1 могат да бъдат „надценени“

Щайнер: Подобренията на автомобилите в F1 могат да бъдат „надценени“

1325
0
Гюнтер Щайнер
Гюнтер Щайнер, снимка Хаас

Гюнтер Щайнер заяви, че подобренията на автомобилите във Формула 1понякога са малко повече надценени.“ Шефът на Хаас подчертава, че частите за развитие, добавени към VF-22, трябва да докажат своята стойност като част от контролирана програма за подобрения.

Американският отбор ще въведе нови подобрения тази година, след като не го направи през последните два сезона. Това се случи в резултат на решението за замразяване на разработките поради финансови проблеми. После в Хаас избраха да жертват миналогодишната кампания, за да се фокусират върху тазгодишния болид. 

Щайнер е решен да увеличи ефективността на тези подобрения. Той смята да ги въвежда контролирано, за да постигне максимален ефект от тях предвид ограниченията на горната граница на разходите.

Ще въведем подобрения, каза Щайнер.

„Хората обичат да чуват, че въвеждаме актуализации. Но ако въвеждаш подобрения за една, две, три точки [притискаща сила], частта изглежда различно. Най-важното за мен е какво точно прави всяка една нова част в колата.“

Ако попитате един аеродинамик, той би донесъл на всяка една Гран при актуализации на стойност един милион долара. Това трябва да се управлява в рамките на бюджетния лимит.“

„Подобренията на автомобилите в F1 могат да бъдат „надценени“, допълни шефът на Хаас.

„Тази година искам да остана спокоен. Тази постъпка е умишлена, а не защото нямаме достатъчно пари. Искам да съберем пакет, който да казватова носи определен брой точки, които можем да измерим правилно, осигуряват напредък и не променят баланса на автомобила, и след това да го въведем в експлоатация.“

„Не искам просто да казваме, че имаме нужда от подобрения наляво, надясно и в центъра. Нека се съсредоточим върху автомобила, да го разберем и да извлечем най-доброто от него.“

Работата по подобренията на автомобила продължава с пълна сила. От Хаас възнамеряват да въведат няколко пакета с актуализации за VF-22 през сезон 2022 в F1.

Американците имаха труден предсезонен период. Екипът измина най-малко километри от всички 10 отбора на стартовата решетка, най-вече в сравнение с Ферари и Мерцедес. Тази тенденция се запази и в първите състезания за сезона, като през първите два уикенда Хаас измина общо 2557 км. Това е отново най-малка дистанция от всички останали отбори. Основната причина за този резултат бе благодарение на отсъствието на Мик Шумахер от състезанието в Джеда. Германецът катастрофира тежко в квалификацията и разруши своя автомобил. След това се наложи да пропусне състезанието по улиците на Джеда.

Отборът смята, че все още има много неща, които трябва да се направят, за да се разбере как автомобилът реагира на промените в настройките. Това действие ще повлияе на посоката на развитие на болида.

Най-голямото подобрение в момента е в настройките“, каза Щайнер. „Не сме направили достатъчно тестове и имаме още неща, които трябва да постигнем.“

Не смятам, че е имаме лоши настройки. Въпреки това има още какво да се направи в автомобила, стига да разполагахме с повече време за работа.“

Не става дума за това, че момчетата не разбират болида. Просто трябва да го научат по-добре. По време на тестовете направихме около половината от пробега на големите отбори в F1.“

Изграждането на това разбиране за автомобила се смята за изключително важно. През 2019 г. Хаас имаше проблеми с развитието благодарение на това, че не успя да диагностицира аеродинамичен проблем. Той доведе до затъване на задната част на колоната и проблеми в завоите с ниска и средна скорост.

Това даде негативно отражение на представянето на автомобила в зоните на спиране и доведе до претоварване на задните гуми. В резултат на това отборът се върна към спецификацията си от началото на сезона, тъй като автомобилът работеше по-добре в този вариант.