На пилотите вече няма да бъде позволено да карат до колата пред себе си при подновяване на състезанията зад кола за сигурност. Това стана ясно след като състезателният директор за този уикенд, Нилс Витик, актуализира бележките си преди началото на Гран при на Австралия.
Това се случва след като в последните три надпревари, Макс Верстапен се изравнява с колата пред себе си и по този начин опитва да блокира възможно най-добрата траектория за съперника си и да бъде възможно най-близко, когато водачът потегли. Той направи това в Абу Даби срещу Люис Хамилтън, както и в Бахрейн и Джеда срещу Шарл Льоклер.
С уточнението в правилата обаче, оттук нататък ще бъде забранено дадена кола да изпреварва която и да е част от предната. Витик също така напомня за член 55.14 от спортните регулации, който гласи:
„С цел да се предотврати вероятността за инцидент преди колата за сигурност да се върне в бокса. От момента, в който угаснат светлините на колата, пилотите трябва да продължат със скорост, която не включва променливо ускорение или спиране или каквато и да е маневра, която може да застраши или попречи на останалите пилоти при подновяването на надпреварата.“
В този контекст, маневрата, с която един пилот застава до друг преди подновяването може да бъде определена за застрашаваща.
Keeping the lead in Jeddah ain’t easy 😅 But Charles Leclerc managed it during the Safety Car restart#SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/xJLETZCPuL
— Formula 1 (@F1) March 30, 2022