Макс Верстапен спечели състезанието за Голямата награда на Маями в F1. Това бе трети успех за пилота на Ред Бул след тези в Джеда и Имола. Нидерландецът трябваше да стартира от трето място, но добрият старт и бързото изпреварване на лидера в световния шампионат Шарл Льоклер му осигуриха втора поредна победа за годината. Самият той очевидно бе повече от доволен от хода на състезанието.
Изглеждаше, че Верстапен ще може да се движи безпроблемно към финала надпреварата. Въпреки това на пистата се появи автомобил за сигурност, причинен от Ландо Норис и Пиер Гасли. Така преднината му пред Льоклер беше изтрита. Пилотът на Ферари изглеждаше в по-добър ритъм след подновяването на състезанието. В крайна сметка Верстапен успя да се задържи на първа позиция благодарение на по-добрата топ скорост на дългите прави.
„Това беше невероятна Гран при. Като цяло бе и доста физическа. Мисля че успяхме да в запазим вълнуваща до края“, каза Верстапен.
„много съм щастлив от победата в Маями. Това беше една невероятна неделя за нас.“
Световният шампион до момента е събрал 85 точки, благодарение на победата си в спечелени в Маями. Верстапен записа и най-бързата обиколка, което му даде допълнителна точка.
MAX: “I’m incredibly happy with winning here in Miami. It was an incredible Sunday for us”#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/e5BDHsirnW
— Formula 1 (@F1) May 8, 2022
Съотборникът на Верстапен Серхио Перес завърши на четвърта позиция. Мексиканецът имаше проблеми с двигателя, които не ми позволиха да кара на пълна мощност. След това имаше контакт със Сайнц.
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер похвали нидерландеца, който запази хладнокръвие, за да отблъсне късната атака на Шарл Льоклер след колата за сигурност. Британецът смята, настоява, че Ред Бул е имал късмет, че от Ферари не са пратили Льоклер в бокса за меки гуми.
„Дадохме всичко от себе си. След колата за сигурност имахме късмет, че Ферари-то не излезе от бокса, защото можеше да сложи меки гуми. Поне това неутрализира нещата. След като Льоклер влезе в DRS зоната и ни създаваше проблеми. Напрежението бе толкова голямо и можеше лесно да се блокира някое колело. Въпреки това Макс запази хладнокръвие и не допусна никакви грешки„, заяви Хорнер.
Хорнер потвърди, че тактиката на Ред Бул е била да се грижи за гумите в първите обиколки, преди да предприеме изпреварване. Това мина по план, тъй Верстапен задържа първата позиция и изглеждаше много комфортно. Но след автомобила за сигурност нещата се промениха.
„Всички температури се понижиха. Системата DRS беше толкова мощна. Льоклер имаше момент и Макс го използва. Той се отдалечи от него и натрупа преднина“, добави той.
Въпреки това Хорнер отново се тревожи за надеждността на автомобила на австрийския тим.
„Надеждността ще бъде проблем. Имахме проблем със сензора в двигателя на Чеко. Момчетата се справиха добре с него, но той загуби мощност от 30 к. с. Ако не губеше по половин секунда, можеше да финишира втори“, завърши Кристиан Хорнер.
The MVP 🏈🏆 #MiamiGP 🇺🇸 pic.twitter.com/0y1EfvfRML
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) May 8, 2022