Гран при на Маями бе събитие в типично американски стил и придружаващите го промоционални и спонсорски събития бяха толкова много, че в неделя имаше и саркастични подмятания от типа на: „А, то и състезание имало! Бях забравил…“ Освен пълчищата VIP-ове, превзели падока и питлейна на най-новата писта в F1 календара, там бе и на практика цялото ръководство на спорта. Изобщо не бяха жалени средства, за да бъде вторият старт в Съединените щати след Остин, Тексас незабравим. И той ще остане такъв в историята, макар и по различни причини за фенове, организатори и отбори. Бившият управляващ спорта Бърни Екълстоун не пропусна случая да изрази мнението си. Той обясни пред Блумбърг, че това е „американският вариант“ на Формула 1.
„Те продуцираха Формула 1: Американски стил. Може пък да се окаже за добро. Толкова глупави неща са произлезли от Америка, а всички са доволни от тях… Но аз не управлявах така нещата“, заяви 91-годишният Екълстоун
Главният изпълнителен директор на Либърти Грег Мафей заяви, че Екълстоун може да бърбори колкото пожелае.
„Реалността е, че всички искат да участват“, допълни той.
Сред пилотите имаше недоволство от определени секции от пистата и настилката. Официално обаче реакцията бе почти възторжена.
„Това събитие бе забележително“, отбеляза Тото Волф от Мерцедес
„Целият град буквално беше полудял покрай Формула 1. Подкрепата на феновете е страхотна. Честно, никога не съм би на състезание, създало толкова вълнение и интерес, колкото това в Маями. В падока имаше толкова хора, че трудно се минаваше, а това е добре. Мисля, че трябва да сме доволни от една толкова силна подкрепа. Относно състезанието – това беше първото. Да, пилотите ще кажат, че пистата не е била на оптимално добро ниво, но за надпреварата и забавлението всичко бе страхотно. Като цяло бих дал оценка 9 от 10“, обясни шефът на Мерцедес.
Не всички обаче бяха чак толкова ентусиазирани. Разходката на Мартин Брандъл по грида отново стана тема на разговор, подобно на миналия сезон преди Гран при на САЩ в Остин
Нещата започнаха добре с разговори с познати лица – главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг Зак Браун и легендата на автомобилния спорт Марио Андрети. След това обаче обърка баскетболиста Паоло Банкеро с куотърбека на Канзас Сити Чийфс Патрик Махоумс, не бе уважен от Серина и Винъс Уилямс и бе направо пренебрегнат сънародника си Дейвид Бекъм.
That’s not Patrick Mahomes. That’s Paolo Banchero. Awkward… pic.twitter.com/ZkMhfPZG4Q
— Barstool Sports (@barstoolsports) May 8, 2022
There’s a reason why I’ve never watched back an F1 gridwalk in a quarter of a century of doing them. You have no idea how much I dislike doing them but somehow those crazy moments have defined my professional career 🤔. Oh well, that’s the way it is.
— Martin Brundle (@MBrundleF1) May 9, 2022