Начало Избрани В Уилямс се опитват да намерят повече скорост в квалификациите

В Уилямс се опитват да намерят повече скорост в квалификациите

412
0
Уилямс FW44
снимка, Уилямс

В Уилямс се опитват да намерят повече скорост в квалификациите. Британският тим иска да повиши темпото си в събота, което да се изравни до нивото на представяне на FW44 в състезателен режим. 

До момента Уилямс има актив от три точки, спечелени от Алекс Албон. Пилотът от тайландски произход се класира в челната десетка в Мелбърн и Маями, а на Имола остана само на косъм от точките. Във всяка една от тези надпревари той стартира от дъното на стартовата решетка в F1.

Резултатите в челната десетка са показателни за потенциала на новото поколение автомобили на Уилямс. Също така сочат, че FW44 може да се превърне в редовен претендент за зоната на точките, ако отборът успее да се класира по-добре в квалификациите.

„Трудно е да спечелиш точки, когато се класираш на 18-та или 19-та позиция, каза шефът на Уилямс Йост Капито.

„Трябва и малко късмет, за да се случи нещо пред вас. Въпреки това състезателната скорост и представянето на автомобила в състезанията са наистина добри.“

Алекс отново направи изключително състезание Маями].  Той е фантастичен пилот и може да го докаже. Това показва потенциала на автомобила FW44. Той може да има темпото на тимове в средата на колоната. Просто трябва да подобрим представянето си в квалификациите.“

В състезание като това в Маями знаеш, че всичко може да се случи и просто трябва да се пазиш от неприятности. Мисля, че пилотите изпитват затруднения в това едновременно да натискат докрай и да остана спокойни. Алекс е брилянтен в това отношение.“

Капито смята, че отборът може да се изкачи нагоре в решетката, след като оптимизира подготовката си за гумите във важната следобедна сесия в събота. За съжаление случаят в Маями не бе такъв.

Причината беше в подготовката на гумите. Температурата на пистата беше с пет градуса по-висока в предишните няколко сесии.“

Затова преценихме, че трябва да третираме гумите по малко по-различен начин, за да ги загреем. Предната и задната част не бяха балансирани. И това беше всичко.“

„Ако имате само два шанса и не се справите първия път, е много трудно да се справите след това, защото сте подложени на голямо напрежение.“

В очакване на Гран при на Испания този уикенд, ръководителят на отдела за представяне на автомобилите в Уилямс Дейв Робсън каза, че познатото трасе в Барселона ще ускори работата по настройките на болида FW44.

Британецът отбеляза, че сега автомобилът е много различен от този, с който тимът излезе на пистата по време на предсезонните тестове. Робсън повтори призива на Капито за подобряване на темпото на FW44 в квалификациите.

Пилотите и инженерите познават много добре особеностите и тънкостите на тази писта. Въпреки че балансът на автомобила и поведението на гумите ще се различават от тези през февруари, имаме добра представа какво да очакваме и върху кои области ще трябва да работим“, каза Робсън.

Автомобилът се е променил доста от февруари насам. Много по-горещите условия на пистата ще създадат съвсем различни проблеми. Показахме окуражаващо състезателно темпо в последните няколко събития. Сега усилията ни са насочени към това да постигнем същото ниво на представяне в квалификациите. Ако успеем да направим, ще бъдем в много по-силна позиция занапред“, завърши Дейв Робсън.

Британският екип ще предостави свой автомобил на Ник де Врийс. Нидерландецът ще кара в първата свободна тренировка в Барселона.