Юки Цунода ще потегли от задната част на стартовата решетка в Гран при на Канада. Японецът използва напълно нов силов агрегат на Хонда.
Цунода се сблъска с редица проблеми с двигателя в началото на сезона, които го поставиха на ръба на наказанието.
Малко преди началото на уикенда в Монреал, отборът на Алфа Таури реши да наруши ограниченията за сезон 2022. Италианците монтираха изцяло нови компоненти в болида на Цунода АТ03.
Превишаването на лимита за двигатели с вътрешно горене (ДВГ), турбокомпресори, MGU-H и MGU-K означава, че японецът ще бъде в задната част на колоната в неделната Гран при на Канада.
pushing it to the track limit (and then some) 😅 pic.twitter.com/SSuy1MIPQ4
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) June 17, 2022
Докато Цунода получи наказание на стартовата решетка, Шарл Льоклер засега избягва наказание. Пилотът на Ферари използва някои нови компоненти в своята задвижваща система.
След повредата в двигателя, която го извади от Гран при на Азербайджан, Льоклер рискуваше да отпадне от стартовата решетка, ако вземе нов турбокомпресор за този уикенд.
Малко за откриващата тренировка в Монреал бе потвърдено, че 24-годишният пилот ще се състезава със свеж ДВГ. Също така той ще използва мотор-генератор за топлина (MGU-H) и мотор-генератор за кинетична енергия (MGU-K). Всички тези елементи са в рамките на правилата.
Използването на по-стар турбокомпресор означава, че засега Льоклер избягва санкция и няма да бъде преместен по-назад на стартовата решетка. Все пак остава възможността Ферари да реши да монтира нов турбокомпресор в остатъка от състезателния уикенд.
Състезателят от Монако се надява, че Ферари е близо до решаване на проблемите с надеждността. Днес отборът от Маранело потвърди, че повреденият двигател от Баку ще бъде бракуван.
Пилотът на Алпин Естебан Окон е оборудван с нов двигател с вътрешно горене, MGU-K, MGU-H и турбо. Кевин Магнусен от тима на Хаас също е с нов ДВГ, турбокомпресор и MGU-H. Датчанинът също имаше проблеми със задвижващата система на Ферари в Баку.