ФИА, Формула 1 и Гран при отборите одобриха на заседанието на F1 комисията увеличаване на бюджетния лимит за сезон 2022
Media statement following today’s Formula 1 Commission meeting pic.twitter.com/3c7Uu27LPG
— F1 Media (@F1Media) July 8, 2022
„Бързо покачващата се от края на 2021 г. инфлация засегна отборите от Формула 1. Мнението на ФИА и F1 е, че това създава риск да се стигне до нарушение на финансовите правила ако не бъдат предприети мерки. След консултации с финансовия надзорен съвет през последните седмици пред комисията бе представено предложение (за увеличения на бюджетния лимит, което бе одобрено с необходимото мнозинство с подкрепата на ФИА, Формула 1 и 9 от отборите.“
Одобреното покачване на бюджетния лимит е 3,1%
„Имаше дискусия по отношение предложената техническа директива, засягаща свързания с безопасността проблем, наречен подскачане. След получаването на обратна информация и консултации с отборите и за да се даде на екипите достатъчно време, за да направят необходимите промени. Въвеждането на директивата ще е от Гран при на Белгия. Затегнатият контрол ще продължи.“
Комисията разреши освен това тест преди началото на сезон 2023 извън Европа.
Отбелязано е също така, че са водени разговори и за новите правила за задвижващи системи, които трябва да влязат в сила от 2026 г. нататък. Формулировката за тях е, че „предстои финализиране на регламента“.
Willkommen in Österreich 🇦🇹🏎 pic.twitter.com/qcKB6NPwG5
— F1 Media (@F1Media) July 8, 2022
Забавянето на правилата за новите двигатели може да доведе до отказ на Порше и Ауди от намеренията им да влязат във Формула 1. От Фолксваген Груп искат регламента черно на бяло преди двете марки официално да се обвържат с Гран при. Те дори вече имат предварителните договори и от Порше планираха да обявят сътрудничеството си с Ред Бул точно в Австрия. Протакането на въпроса със задвижващите системи обаче води до колебания. В Порше и Ауди се говори дори за непрофесионализъм от страна на Формула 1 и ФИА.