Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко се радва, когато печели Сайнц, а не Льоклер, дразни се на...

Марко се радва, когато печели Сайнц, а не Льоклер, дразни се на борбеността на Шарл и иска промяна на правила заради Хамилтън

3797
0
Шарл Льоклер, Карлос Сайнц, Ферари
Шарл Льоклер и Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Хелмут Марко е много доволен от успеха на Карлос Сайнц миналия уикенд във Великобритания, раздразнен на Шарл Льоклер, че се е борил толкова упорито със Серхио Перес и иска смяна в правилата за радио комуникация заради Люис Хамилтън. Съветникът на Ред Бул говори по редица теми в седмичното обзорно предаване на телевизия Сервус. Първо обсъди победата на Сайнц на пистата Силвърстоун. Испанецът е кадър на академията на Ред Бул за млади таланти.

„Щастлив съм за него. Винаги съм щастлив, когато печели той, а не Льоклер – това е очевидно“, заяви Марко

„Подразних се, че Льоклер се бори така с твърдите си и по-стари гуми, защото имахме шанс за победата с Перес. В онзи момент имахме най-бързата кола, но загубихме време – първо в битката с Хамилтън и след това особено с Льоклер. Тогава Сайнц спечели предимството, което му позволи да победи.“

79-годишният австриец каза, че иска промяна в регламента за комуникация по радиото, но не заради Ферари, с които Ред Бул се бори в тазгодишното първенство, а заради… Люис Хамилтън.

Хелмут Марко
Хелмут Марко; снимка: Майкъл Потс

„Изморих се да слушам как му дават съвети, които му улесняват живота. Това е малко като уроци по кормуване. Комуникацията може да се ограничи така, че да върви само в едната посока. Възможно е само пилотът да може да говори, но да не получава техническа помощ. Постоянно е: „Губиш пет метра в десети завой, а трети другият пилот го взима малко по-бавно“. Пилотът получава толкова информация, която го улеснява“, обясни Марко.

В началото на уикенда за домашната за Ред Бул Гран при на Австрия пък бившият пилот коментира ситуацията с Порше. От месеци се говори, че тимът от Милтън Кийнс практически има договор с компанията. Очакваше се сътрудничеството да бъде обявено точно този уикенд. Новите правила за задвижващи системи, които трябва да бъдат използвани от 2026 г. нататък, трябваше да бъдат приети на 29 юни. Това не се случи и Порше, както и Ауди отново не потвърдиха официално влизането си във Формула 1. В падока се говори, че вариантът то изобщо да не се случи отново е много реален.

„Знам само, че Фолксваген Груп ще се ангажира, когато правилата са приети. А това още не е станало“, коментира Марко пред Скай Спортс

„Ферари още иска някакви промени около изпускателната система. Реалистично е да се гледа към приемане на регламента някъде през есента“, добави той.