Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц пред Льоклер и Верстапен във втората тренировка на Ред Бул Ринг

Сайнц пред Льоклер и Верстапен във втората тренировка на Ред Бул Ринг

2527
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Спас Генев

Карлос Сайнц бе най-бърз във втората свободна тренировка през уикенда за Гран при на Австрия. Втори остана съотборникът му във Ферари Шарл Льоклер, а трети бе Макс Верстапен (Ред Бул).

19 градуса бе температурата на въздуха в началото на втория час за подготовка преди днешния спринт на пистата Ред Бул Ринг. Температурата на пистата бе 36 градуса. Най-много работа имаха в тима на Мерцедес. И двамата пилоти на отбора Люис Хамилтън и Джордж Ръсел катастрофираха във вчерашната квалификация. По-рано днес Тото Волф даде повече подробности за свършената от отбора работа по поправянето на двата болида.

Гуаню Жу бе първият пилот, излязъл на пистата. В началото предпочитаният тип гуми бе медиум

Първоначално само Ландо Норис бе със софт. След това Макс Верстапен започна работа с най-меката смес за уикенда в Австрия. В боксовете на Мерцедес досглобяваха болидите. В крайна сметка екипът реши да смени шасито на Хамилтън, както и скоростните кутии на двете коли.

От Ферари предпочетоха медиум за началото на тренировката. 10 минути след началото на сесията само пилотите на Алпин и Мерцедес все още си бяха в боксовете. Начело в класирането бе Верстапен с 1:09.067 мин. Следваше Карлос Сайнц – на 0,448 сек. Шарл Льоклер бе трети (+0,553). Зад него се наредиха Норис, Серхио Перес, Даниел Рикиардо, Алекс Албон и т.н. В този момент на трасето се появи за първи път в сесията Мерцедес – този на Ръсел.

Работата по болида на Хамилтън продължаваше. Пиер Гасли (с медиум) излезе четвърти (+0,863 сек). Ръсел се нареди шести на този етап от сесията (+1,183 сек). Със следващ бърз тур англичанинът даде трето време (+0,274). От Ферари продължиха да работят с медиум. Льоклер допусна някои грешки, заради една от които изхвърча от пистата, но се върна и продължи.

„Какво се случва с двигателя?“, попита Шарл по радиото

Пилотите на Алпин се появиха на пистата в средата на тренировката. По колата на Хамилтън още се работеше. Верстапен пък сложи медиум. Перес се изкачи до петото място в класирането. Мексиканският пилот на Ред Бул работеше по съвсем различна програма, защото наказанието му след квалификацията го прати 13-ти на грида. Ръсел пък се обади по радиото, че няма сцепление и колата му се пързаля по цялата писта.

Пилотите на Ферари сложиха гуми софт 25 минути преди карирания флаг. Льоклер излезе пръв с 1:08.660 мин. Алонсо и Естебан Окон бяха трети и четвърти. Сайнц даде най-добро постижение – 1:08.610, докато Хамилтън най-накрая сложи каската си, но по колата му още се работеше. Люис се появи на пистата 14 минути преди края на тренировката.

Ръсел сложи гуми хард – той бе третият пилот, изпробвал най-твърдата смес на Пирели за уикенда в Австрия след състезателите на Астън Мартин Себастиан Фетел и Ланс Строл. Хамилтън сложи използван медиум. Той бе в средата на класирането – девети.

До края на тренировката размествания в челото нямаше. Сайнц остана начело пред Льоклер и Верстапен. Алонсо и Окон заемаха четвърто и пето място пред Перес, Ръсел и Ботас. Топ 10 допълниха Хамилтън и Норис. След сесията пилотите тренираха стартове с гуми медиум и софт.