Тото Волф смята, че съпругата му Сузи е имала възможността да се състезава във Формула 1. Австриецът разкритикува отбора на Уилямс за това, че никога не е дал истински шанс на бившата състезателка да покаже на какво е способна.
Сузи Волф, започва състезателната си кариера преди повече от 20 години. Британката е участвала във Формула Рено и Формула 3, преди да премине в DTM. Там тя прекарва седем поредни сезона зад волана на автомобил на Мерцедес, подготвен от отборите на Mucke Motorsport и Persson Motorsport.
Преди 10 години Волф става развоен пилот на Уилямс. Най-големият ден идва на Силвърстоун през 2014. Тогава британката сяда зад волана на болида на британците FW36. По този начин тя става първата дама, участвала в официална сесия на F1 след Джована Амати през 1992 г.
За съжаление сесията e била съпътствана от технически проблеми, които са ограничиха времето на Волф на пистата. Уилямс реши да даде още един шанс на състезателката да докаже уменията си в следващия уикенда на пистата Хокенхайм.
Съпругата на Тото Волф направи общо 22 тура и даде 15-то време от общо 20 автомобила. Следващата година тя остава част от Уилямс и взима участия в петъчни тренировки на пистите Каталуния и Силвърстоун. Най-доброто й класиране е 13-то място на легендарното британско трасе.
„Тя беше на няколко десети от пилот като Фелипе Маса„, каза Волф в интервю за Financial Times.
„Уилямс така и не да даде достатъчни шансове на Сузи. Вярвам, че тя имаше скоростта да бъде титулярен пилот от F1“, продължи шефът на Мерцедес.
Легендарният британския отбор така и не реши да повиши г-жа Волф, която реши да отиде във Формула Е. 39-годишната бивша състезателка беше шеф на отбора на Вентури до края на сезон 2021-22. Във вторник тя обяви, че напуска базирания в Монако отбор от електрическия шампионат.
„С приключването на най-успешния сезон в историята на Вентури приключва и моето лично приключение с отбора и Формула Е. Напускам с огромна гордост от солидните основи, които изградихме заедно, тъй като отборът започва нова глава в своята история заедно с Мазерати“, каза Волф.
„Когато се присъединих към отбора, целта ми беше да създам екип, който не само да постига успехи на пистата, но и да си поставя по-дръзки цели.“
„Вентури беше състезателно семейство, което празнуваше разнообразието и защитаваше приобщаването. Макар че това пътуване все още приключение, съм горда от постигнатия напредък. Преди четири години не знаех какъв ще бъде мащабът на предизвикателствата, пред които ще се изправим като екип.“
„Точно тези трудни моменти определиха устойчивостта, вярата и доверието, които изградихме един към друг. Успяхме да преминем от по-задната част на колоната към постоянна борба за победи и титли.“
„Благодаря на Джилдо Пастор за неговата визия и вяра в отбора. Също така иска да изкажа благодарности на Алехандро Агаг и всички във Формула Е за тези четири страхотни състезателни сезона. За мен беше огромна чест да представлявам и да ръководя толкова талантлива и мотивирана група от хора“, завърши Сузи Волф.
As the most successful season in @VenturiFE‘s history comes to an end, so does my personal journey with the team and @FIAFormulaE. I leave with immense pride in the solid foundations we have built together, as the team begins a new chapter with Maserati. [1/4] pic.twitter.com/C2p8mPxLiR
— Susie Wolff (@Susie_Wolff) August 16, 2022