Алфа Таури търси причината за проблема, довел до отпадането на Юки Цунода в Зандвоорт. Японецът спря два пъти на трасето по време на Гран при на Нидерландия.
Малко след второто си спиране в обиколка №43 Цунода спря на пистата и заяви по радиото, че гумите не са били правилно монтирани в неговия болид Алфа Таури АТ03. От екипа му съобщиха, че не а видяли нищо нередно в данните, които да потвърждават думите на японеца и го насърчиха да продължи напред.
Младият японец бе разхлабил коланите в кокпита и се върна в бокса за нов комплект меки гуми и затягане на коланите. Малко след като се върна на трасето той получи нареждане да спре своя автомобил. Това доведе до жълти флагове по трасето и период на виртуална кола за сигурност.
„Помислих, че има проблем в задната част на болида“, каза Цунода. Японецът бе на път да се класира в зоната на точките.
„Затова състезателният ми инженер се обади и ми каза да спра. В данните и телеметрията не се виждаше ясен проблем. Затова отново стартирах автомобила и спрях за нов комплект меки гуми.“
„След това в бокса са видели сериозен [проблем] в данните и ми казаха по радиото веднага да спра колата“, продължи пилотът на Алфа Таури.
„Когато ускорих от изхода на бокса, усетих, че само едното колело се върти. Бях доста нестабилен по правата и страдах от недозавиване, което не ми се стори нормално.“
„След монтирането на новите гуми се появи абсолютно същия проблем. Първоначално си помислих, че твърдите гуми превъртат заради ниското сцепление. В крайна сметка проблемът се оказаха в задната част на колата. Затова състезателният ми инженер ми каза веднага да спра автомобила. Не знам какво е предизвикало тази авария, тъй като имах проблеми с радиото.“
Цунода получи порицание от стюардите в Зандвоорт заради каране с разхлабени предпазни колани. В официалния документ на ФИА се посочва също, че спирането на пистата е било причинено от проблем с диференциала.
В прессъобщението на отбора след състезанието оперативният директор на тима от Фаенца Клаудио Балестри заяви, че е имало явна „повреда в болида на Цунода.“
„След спирането в бокса той съобщи за нещо странно в задната част на автомобила. Извикахме го отново да смени гумите и веднага след това получихме информация за повреда на автомобила“, каза Балестри.
„В момента екипът провежда разследване, за да установи причините за отпадането на Цунода“, добави оперативният директор на Алфа Таури.
Това бе петото порицание за японския състезател от началото на сезон 2022 в F1. Според правилника на спорта, Цунода ще получи наказание потегляне с 10 места назад в уикенда за Гран при на Италия.
Отборът на Алфа Таури се размина с резултат в зоната на точките след като Гасли остана 11-ти при развяването на карирания флаг в Зандвоорт.
a valiant effort from @PierreGASLY but we just miss out on points today 😞 pic.twitter.com/ZV5ECYnYA2
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) September 4, 2022