Жак Вилньов ще направи тест с автомобил на Алпин. Световният шампион от сезон 1997 ще бъде зад волана на миналогодишния болид А521 на 14 септември. Мястото на събитието ще бъде пистата Монца.
Вилньов за първи път ще изпробва един от най-съвременните болиди от F1. За последно канадецът кара автомобил от световния шампионат на пистата Хокенхайм през 2006 г. След това той напусна тогавашния отбор на БМВ Заубер и бе заменен от Роберт Кубица.
Шансът на Вилньов се открива благодарение на връзката му с телевизионния оператор Canal+. Събитието ще бъде част от честването на 25-годишнината от световната му шампионска титла, постигната през 1997 г. с болид на Уилямс, задвижван с двигател на Рено.
„I just have to make sure I have a good seat. It will be hell, because the G Forces will be incredible!“
Jacques Villeneuve on his return to an #F1 cockpit with @AlpineF1Team ahead of his test this weekend at Monza.#ItalianGP | #MonzaGP pic.twitter.com/YTdZa7l2Ii
— Jacques Villeneuve News (@VilleneuveNews) September 5, 2022
Вилньов се състезава за тима от Енстън в последните три състезания от сезон 2004 г. заедно със сегашния пилот на Алпин Фернандо Алонсо. 51-годишният канадец се познава много добре с настоящия шеф на френския отбор Отмар Шафнауер от времето, когато двамата бяха част от отбора на БАР Хонда.
A521 е автомобилът, с който се състезаваха Фернандо Алонсо и Естебан Окон през миналия сезон. Французинът спечели състезанието в Унгария, докато Алонсо се качи на подиума в Катар. Тази година болидът е използван за тестове от младите пилоти Оскар Пиастри и Джак Дуън.
„Този тест стана възможен чрез връзката между Canal+ и френския отбор. Преди 25 години аз спечелих титлата с автомобил, задвижван от мотор на Рено“, сподели Вильнов.
„Тестът е част от тази годишнина. Нека да не забравяме, че това е миналогодишният автомобил, който не може да бъде надстроен. Просто ще направя няколко обиколки на легендарната писта Монца.“
„Участвах в три състезания с Фернандо, така че имам минало с този отбор. Настоящият спортен директор на Алпин Алан Перман беше мой състезателен инженер.“
„Това ще бъде едновременно невероятен момент и чиста лудост. Ще бъде добре да усетя какви са тези коли. Опитах симулатора. Съвременното поколение болиди не са толкова впечатляващи при ниска скорост, но са невероятни при движение с висока скорост.“
„Просто трябва да се уверя, че съм във форма. Ще бъде ад, защото G-силите ще са невероятни. Хубавото е, че в Монца има дълги прави отсечки, което позволява леко отпускане.“
Вилньов призна, че сегашните волани са много по-сложни и трудни за управление, отколкото през 2006 г. Все пак канадецът не се притеснява от това.
„Да, но всичко се превръща в навик. Винаги съм бил геймър, и то не само на състезателни игри. Щом придобия навици, мога да правя всичко.“
Вилньов подчерта, че все още няма намерение да прекратява състезателната си кариера. В момента той основно се състезава в различни ешелони на НАСКАР в Европа и САЩ.
„Никога не съм спирал да искам да се състезавам. Затова напоследък целта ми е да стигна до НАСКАР. Участвах в Дайтона тази година. Това ме накара да опитам късмета си и в други състезания. Но в момента съм толкова зает с телевизията, че това блокира всичко останало.“
Колегата на Вилньов от Canal+ Жулиен Фебро също ще бъде зад волана на Алпин А521 в Монца. Французинът е бивш автомобилен състезател.
Тази седмица Вилньов и Фебро ще изпробват автомобила на бившия отбор Лотус Е20 на пистата Пол Рикар.