Развитието на Астън Мартин напомня на това в Ред Бул в първите години от създаването на отбора от Милтън Кийнс, сподели Дан Фелоус. Новият технически директор на екипа от Силвърстоун направи първа публична изява от този си пост на официалния уебсайт на отбора. Той бе привлечен точно от Ред Бул, където бе главен аеродинамик в екипа на Ейдриан Нюи, при това с цената на съдебен процес и допълнително споразумение. Фелоус заяви, че вниманието го притеснявало, особено докато негови приятели му изпращали линкове със статии, посветени на разправията между двата отбора за него.
„Аз не съм в този спорт заради публичността. Интересува ме конструирането на бързи автомобили. Едно от най-вълнуващите неща от престоя ми в Милтън Кийнс бе превръщането на тима от Ягуар в Ред Бул. Малък с отбор с крайно ограничен бюджет изведнъж получи значително по-сериозни средства, по-голяма техническа сила. Да наблюдаваш как този тим расте, да си част от процеса, част от успехите впоследствие, дори от допускането на грешки и взимането на поука от тях – това е невероятно вълнуващо.“
„Случващото се в Астън Мартин понастоящем носи много подобно чувство на станалото в Ред Бул преди години“, обясни Фелоус.
Техническият шеф на отбора от Силвърстоун каза също така, че не е взел никакво участие в разработката на новостите за AMR22, които предизвикаха сериозни реакции при появата си в Барселона. Кристиан Хорнер и Хелмут Марко заявиха, че знаели за свалени от системата им файлове. Впоследствие тихомълком изоставиха обявеното вътрешно разследване и обявиха, че няма доказателства за използване информация на Ред Бул от друг отбор.
„Горе-долу половината работа по аеродинамиката (на RB18) бе свършена, когато си тръгнах. Доста добре разбирам какво направиха в Ред Бул и какъв бе подходът им към нещата. Конкретните новости обаче бяха създадени преди моето пристигане“, заяви новият технически шеф на Астън Мартин
Фелоус повтори обяснението от по-рано този сезон: в Силвърстоун са създали AMR22 с идеята за две различни концепции. В началото на сезона екипът е разбрал, че е тръгнал по погрешния път.
„Решението за промяната всъщност ми помогна да вляза в час по-бързо. Разбирах втората концепция по-добре, отколкото първата. Сега ще имаме някои новости за Сингапур като част от програмата ни да намалим теглото на колата. Тази работа е насочена и към следващия сезон“, допълни техническият директор на Астън Мартин.
“All I’m interested in is making fast cars.”
For the first time, Technical Director Dan Fallows lifts the lid on leaving Red Bull, Alonso and Verstappen’s similarities, learning from Newey, and our 2023 #F1 car.
Our new series, UNDERCUT, asks the questions you want answered.
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) September 22, 2022