Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Електрониката ще е много по-значима през 2014 г.

Хорнер: Електрониката ще е много по-значима през 2014 г.

48
0
двигател,Мерцедес

Електрониката ще е много по-значим елемент от задвижващите системи през 2014 г. според шефа на Ред Бул Кристиан Хорнер.

Отборите отдавна работят върху колите си за догодина, когато се въвеждат 1,6-литровите V6 турбомотори, а Ферари, Мерцедес и Рено вече са готови със своите задвижващи системи. Едни от основните притеснения за догодина са консумацията на гориво и надеждността. Горивният поток през 2014 г. е ограничен на 100 кг/ч, а количеството бензин за състезанието е 100 кг (с 35% по-нисък разход от настоящия).

Очевидно пестенето на гориво ще е критично – начинът, по който управляваш задвижващата система по време на състезание – обясни Хорнер. – Вероятно няма да можеш да използваш максималната мощност непрекъснато и също така електрониката се превръща в много по-значим елемент от задвижващата система. Има огромно количество симулации, които могат да се извършват и съм сигурен, че всички големи отбори в момента го правят. Симулациите ще станат по-важни следващата година, когато пестенето на гориво ще е решаващ фактор. Ще трябва да направиш план за най-бързото възможно състезание на база горивото, с което разполагаш.

Екипът на Ред Бул е развоен партньор на Рено в изработването на двигателите за догодина, като Хорнер разясни, че отборът е участвал активно в разработването на плана за монтажа на всички компоненти (двигател, ERS, турбокомпресор).

За 2014 г. екипите ще разполагат с 5 двигателя плюс задвижващи системи, като през 2015-та те ще станат 4. Предложението за четири двудневни изпитания по време на следващия сезон предстои да бъде одобрено от ФИА.

Съдейки по липсата на километри, която ще имат доставчиците на двигатели, мисля, че надеждността, особено след като двигателят трябва да изкара повече километри, ще е основен елемент. Тестовете са доста ограничени. Според мен прекараното време в тестове на стенд и подготовката ще са критични за доставчиците. Мисля, че повечето от тях вече изпитват моторите на стендове, а ако не го правят, тогава закъсняват – допълни Хорнер.

Междувременно техническият директор на Рено F1 Наоки Токунага сподели, че пестенето на гориво няма да е по-сериозен проблем отколкото е в момента, защото сега екипите се състезават с възможно най-малко бензин, за да пестят от теглото:

На писта с висока консумация на гориво, ако караш на пълна газ (през цялото време) няма да стигнеш финала. Ще има разлика между средната мощност, използвана на състезания, и максималната възможна. Но това означава, че ако ти трябва, максималната мощност винаги е на разположение. Така че ако искаш да я използваш, за да изпревариш друга кола, ще можеш. След това ще трябва да наваксаш допълнителното използвано гориво. Това ще доведе до по-разнообразни стратегии.

Чух за притесненията, че ще има повече хора, на които им свършва бензинът или че пилотите ще спрат да се състезават само за да стигнат до финала. Но не мисля че ще има повече случаи, в които горивото да свърши, отколкото има в момента. Вече стартираме състезания с най-малкото възможно количество. Не искаме да оставяме никакъв бензин в резервоара, когато надпреварата завърши, така че и сега трябва да се справяме с разхода. Ще бъде същото (през 2014-та), нищо няма да се промени.

Заместник-управляващият директор на Рено Спорт F1 Роб Уайт пък обясни, че консумацията ще зависи най-вече от управлението на двигателите, а не толкова от темпото на състезателите:

Пилотът ще кара на пълна газ със задвижваща система, калибрирана така, че да не превишава определеното количество консумация. Състезателят, който печели надпревари, е най-бързият от старта до финала. Това ще се запази (през 2014 г.). Определено ще има момент на отпускане на газта. Но начинът, по който ще бъде приложен, ще е далеч по-малко шокиращ от предвижданията на някои хора.