Твърде честите грешки на Ферари са предпоставка за увеличеното у Шарл Льоклер напрежение и са довели дотам самият пилот да започне да бърка, смята Жак Вилньов. В коментара си след Гран при на Япония за formule1.nl световният шампион във Формула 1 за 1997 г. отбеляза, че грешката на пилота от Монако във Франция е била ключов момент в борбата.
„Макс Верстапен очевидно си заслужи титлата. В Ред Бул бяха почти перфектни с изключение на първите три състезания. Ферари се срина след това.“
„Скудерията грешеше твърде често, а това увеличи натиска и върху Шарл. Той също започна да бърка и въпросът винаги ще е дали това щеше да се случи ако не бяха провалите на отбора“, риторично попита Вилньов
„Жизненоважна за шампионата бе грешката на Льоклер на Пол Рикар, докато водеше. В Япония на последния завой се случи същото нещо“, допълни канадецът.
Във Франция Льоклер катастрофира в 19-ата обиколка, когато бе начело в надпреварата. Той каза, че инцидентът е следствие на негова грешка.
„Ако продължавам да карам така, то тогава не заслужавам да спечеля титлата“, отбеляза тогава монегаскът.
След инцидента имаше предположения дали не става дума за технически проблем. Шефът на Ферари Матия Биното категорично отхвърли тази възможност.
Що се отнася да спечелването на короната от Верстапен и Ред Бул, то Вилньов сподели, че при тях нещата в крайна сметка се получиха по възможно най-добрия начин
„Да, Верстапен щеше да спечели така или иначе, но Ред Бул получи идеалния вариант. Взеха титлата на пистата на Хонда, точно когато преговарят за подновяване на взаимоотношенията си“, написа канадецът.
„Тимът на Ред Бул бе супер силен. Отстрани може и да е изглеждало лесно, но според мен основната разлика бе в това, че RB18 не си „яде“ гумите както прави Ферари-то“, допълни Вилньов.
We’ll always strive for more.
Onto the next one, team 👊❤️#essereFerrari 🔴 #JapaneseGP pic.twitter.com/aVKomA1mDS
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 10, 2022