От Мерцедес са готови да превишат бюджета и да платят глоба за това, ако отборът на Ред Бул получи само парична санкция от ФИА, заяви Тото Волф. Според резултата от финансовата проверка на федерацията тимът от Милтън Кийнс е надвишил разрешените разходи. Не бе съобщено колко е преразходът, но дискусията около това какво би могло да е наказанието за екипа – при доказано нарушение – вече е доста бурна.
„Ако преразходът на Ред Бул е 2 милиона, то те биха могли да приключат въпроса, плащайки на ФИА и петорна сума, тоест 10 милиона. При всички случаи не би било честно, защото така реално ще се узакони правото да мамиш посредством глоба.“
„Ние вече сме говорили по въпроса и ако това наистина се случи, то от Мерцедес са готови да планират допълнителен бюджет, който да покрива такива глоби срещу това да си върнем представянето и да отидем обратно на върха“, заяви Волф
Шефът на Мерцедес каза също така, че няма нищо „незначително“ в „незначителен преразход“, каквото е определението във финансовите правила на Формула 1. В тази графа попадат нарушения под 5% от общия лимит. За сезон 2021 границата е над 7 милиона долара.
„Изобщо незначително ли е такова нарушение? Това ли е правилната дума? Ако похарчиш 5 милиона повече, то това попада в тази категория, но всъщност има огромно влияние върху шампионата. Всички се наблюдаваме едни други какви части носим по пистите. Вижда се, че два топ тима вървят горе-долу с едни и същи количество и друг, който харчи повече. Ние знаем точно колко отиват за обновления годишно – три милиона и половина. И се вижда каква разлика носят едни допълнителни $500 000“, каза още ръководителят на Мерцедес в F1.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 13, 2022
От ФИА съобщиха само, че според тяхната проверка само Ред Бул е в преразход. Не бе обявено с колко
Нова доведе до серия предположения, последните от които са за $1-$2 млн. над бюджетния лимит. Първоначално се разбра, че едно от спорните пера са болнични на служители. Те по принцип не влизат в ограниченията. Пред последните дни обаче се говори, че всъщност става дума за друго. Твърди се, че болни служители на Ред Бул са ходели на работа, а възнагражденията им са регистрирани като болнични точно с цел да са извън лимита. Това са предположения, тъй както бе посочено по-горе, ФИА не подаде конкретна информация. Липсата ѝ обаче не пречи нито на Мерцедес, нито на Ферари да искат строги санкции, ако се докаже, че Ред Бул е в нарушение.