Кевин Магнусен ще бъде преместен с 5 места назад за утрешната Гран при на Мексико. Пилотът на Хаас ще изтърпи наказание заради използване на нов двигател с вътрешно горене в неговия болид.
Kevin Magnussen has been handed a 5-place grid penalty after taking on a new ICE #MexicoGP #F1 https://t.co/akP5yUiYR6
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022
Магнусен преотстъпи своя автомобил на Пиетро Фитипалди в първата свободна тренировка за Гран при на Мексико. Резервният пилот на Хаас направи само девет обиколки преди да бъде принуден да спре в първия сектор на трасето в Мексико Сити.
След връщането на болида в бокса от Хаас заявиха, че повредата е свързана със силовия агрегат на Ферари. Магнусен пропусна част от сесията за тестване на гумите на Пирели за сезон 2023 заради монтирането на нов мотор, който е шести от началото на кампанията. По този начин датчанинът ще изтърпи наказание заради надвишаване на лимита на използвани двигатели.
„Трябваше да сменим двигателя след това. Отборът свърши фантастична работа, за да изведе Кевин обратно на трасето само с 30 минути закъснение“, сподели Гюнтер Щайнер.
„След това Магнусен можеше да направи програмата си с прототипните гуми, но нямаше достатъчно време да сложи нормалните гуми. Все пак той се върна на пистата и натрупа малко километри“, добави шефът на Хаас.
Магнусен все пак направи 21 обиколки на пистата, носеща името на братя Родригес и събра немалко количество информация.
„Радвам се да се върна в Мексико. Успях да направя няколко обиколки. В FP2 трябваше да използвам тестовите гуми на Пирели. Заради това времето, което записахме вчера, не е особено важно. Все пак имам добро усещане за пистата и успях да вляза в ритъма на Мексико Сити“, каза Магнусен.
Другият пилот на Хаас Мик Шумахер направи общо 53 тура на пистата в Мексико Сити след края на двете свободни тренировки. Германецът се надява да прескочи Q1 и да си осигури достатъчно добра стартова позиция за утрешната надпревара.
„Всичко беше наред, но очевидно пистата в Мексико предлага има предизвикателства с тези нови автомобили. Все пак беше забавно. Вчера имаше много фенове тук, което е страхотно. Очакваме още повече утре зрители в неделя“, каза Шумахер.
„Имаме още работа за вършене. Честно казано не сме съвсем доволни от представянето си като цяло, но все още имаме какво да направим, за да се придвижим нагоре в решетката и да успеем да се позиционираме добре за състезанието. Бих искал да има дъжд. Смятам, че той ще пасне много добре на нашия автомобил. Надявам се отново да танцуваме под дъжда“, добави пилотът на Хаас.
So second practice in Mexico ends like this ⤵️
P17 Schumacher ⏱ 1:22.879
P18 Magnussen ⏱ 1:23.316#HaasF1 #MexicoGP #FP2 pic.twitter.com/O0Nfpz0zk2— Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 28, 2022
Резервният пилот на Хаас Пиетро Фитипалди също коментира представянето си в FP1 в Мексико.
„Беше добре да се върна в колата, макар само за няколко обиколки. Успях да усетя как се кара автомобил от F1 на писта, която е невероятна. Много съм щастлив за предоставената ми възможност и се почувствах много удобно в автомобила. Не използвахме DRS в първата обиколка и се движехме конкурентно, заради което бях наистина щастлив. След това отново щяхме да направим крачка напред с гумите но за съжаление имахме проблем. Бях щастлив, че успях бързо да се върна в ритъма на автомобила и се чувствах доста уверен. Беше кратка FP1, но поне направих една обиколка. Няколко седмици по-късно в Абу Даби отново ще мога да се насладя на този болид от първо лице“, заяви Фитипалди.
It was an issue with Power Unit that caused an early end to Pietro’s session. #HaasF1 #MexicoGP #FP1 pic.twitter.com/wKLioTF0ko
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 28, 2022