Индикар иска да добави още овали в бъдеще. Собственикът на американските серии Роджър Пенске каза, че разглежда възможността да добави повече овални трасета в графика за следващите години.
Индикар публикува календара за сезон 2023 в началото на октомври. В него ще има пет старта на овали, още толкова на улични трасета, както и на седем истински писти. Има вероятност стартовете на овали да се разширят от 2024 г. нататък. За момента Индикар се състезава на овалните трасета Индианаполис Мотор Спийдуей, Тексас Мотор Спийдуей, Айова Спийдуей и World Wide Technology Raceway. Една от опциите за Индикар е завръщане в Милуоки. Последното състезание на американските серии на овалното трасе в щата Уисконсин е били през 2015 г.
„Разглеждаме опцията да се върнем в Милуоки. Има начин, който да ни позволи да добавим още овали в графика си в бъдеще. Но все още нямаме договор за завръщане там. Всичко неща, което сте чули за това, са спекулации“, сподели Пенске.
„Състезавали сме се там преди години. Както казахте вие, ако искаме повече овали, със сигурност ще добавим Милуоки. Трябва да се има предвид историята ни там. Но всъщност изобщо не сме сключвали някаква сделка. Не бих искал да мислите така. Мога само да кажа, че разглеждаме няколко различни места и това е едно от тях.“
Пистата Айова Спидуей бе извадена от календара на Индикар през 2021 г. , но се завърна през сезон 2022 и дори прие два старта. Надпреварата бе промотирана активно от Hy-Vee. Според различни информации, на овалното трасе са се събрали около 80 000 фенове. Тази цифра несъмнено е била и заради концертите на различни изпълнители суперзвездите Блейк Шелтън, Гуен Стефани, Тим Макгроу и Флорида Джорджия Лайн. Пенске заяви, че Индикар ще търси подобен ангажиран промоутър. Той трябва да осигури работа на нова или завръщаща се локация.
„Трябваше да отделим много време и усилия за Айова. По този начин ще можем стигнем до случай, където имахме промоутър, който можеше да направи събитието успешно. Искаме да сме сигурни, че където и да отидем, ще имаме качеството на голямо събитие за феновете, подходящ достъп за тях и място, което е безопасно за пилотите“, добави Пенске.
„След това от телевизионна гледна точка трябва да разгледаме кои уикенди са на разположение, по кое време на годината искаме да се състезаваме там и т. н. Не става дума просто за това „Хей, да отидем тук.“ Необходимо е да се положат много усилия в продължение на дълъг период от време.“
Шефът на Индикар бе попитан дали супер скоростни писти като тази в Поконо могат да бъдат включени в програмата на NTT IndyCar Series. Пенске отговори, че сключването на нов договор с пистата Тексас Мотор Спийдуей за състезание в началото на април е било изключително важно поради повече от една причина.
„Добрата новина е, че се връщаме в Тексас. Това беше най-важното нещо, което наистина исках да направя. Искам да имам един високоскоростен овал за всеки, който ще кара в Индианаполис. Добре е за пилотите и отборите да придобият опит в Тексас.“
„Ако се върнем към старите времена, за да участваме в Индианаполис, трябваше да караме с Марк Донъхю [първият шампион на Пенске в Индикар и талисман на отбора] първо във Финикс и Трентън, преди да отидем в Индианаполис и да направим теста за новаци. Това беше добра система, защото трябва да сме сигурни, че няма да има хора, които просто си купуват коли за 500-те мили на Индианаполис и се опитват веднага да се състезават на пистата, освен ако не са наистина опитни“, обясни Пенске.
„Затова ще инвестираме много в състезанието в Тексас. Освен това ще се опитаме да го направим успешно не само заради подготовката за Инди, но и защото това е ключов пазар не само за нас, но и за Индикар.“
„Опитваме се да направим стабилен график с голямо разнообразие от писти и трябва да направим така, че всички събития да работят и да можем да направим страхотно шоу на всички видове писти“, завърши Роджър Пенске.
Do you know what all the flags mean?
Test your knowledge or learn something new, in this edition of #INDYCAR 101 pres. by @Pennzoil. pic.twitter.com/VtvJYxs5II
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) October 25, 2022