Начало Избрани Волф: Пистата в Бразилия не би трябвало да е толкова силна за...

Волф: Пистата в Бразилия не би трябвало да е толкова силна за нашия автомобил в сравнение с Мексико

1644
0
Тото Волф, Мерцедес
Тото Волф, снимка Венелин Николов

Мерцедес се отправя към Бразилия след два страхотни резултата в САЩ и Мексико. Екипът от Бракли се надява да задържи инерцията от последните стартове в Северна Америка и отново да бъде вторият най-бърз отбор на стартовата решетка.

Мерцедес записа два поредни подиума благодарение на Люис Хамилтън. Седемкратният световен шампион завърши на втора позиция в Остин и Мексико Сити. По този начин Сребърните стрели се доближиха до Ферари в класирането при конструкторите. Хамилтън дори можеше да се бори за победата в последната надпревара ако не бе стратегическата грешка на Мерцедес. От друга страна, тимът от Бракли показва значителен напредък, като се има предвид къде се намираше в началната фаза на сезон 2022.

„Така и не оптимизирахме всички възможности в Мексико. Все пак успяхме да спечелим добри точки благодарение на страхотното каране на Люис, който завърши втори. Не трябва да забравяме и Джордж, който остана четвърти“, коментира Волф.

„Беше толкова окуражаващо да се борим за победата. Това показва колко далеч сме стигнали от началото на годината. Въпреки че винаги се стремим към първото място, трябва да се гордеем с този напредък. Сега се стремим да запазим цялата инерция в последните два старта за тази година, както и сезон 2023.“

Мерцедес има пет победи на легендарната писта Интерлагос. Германският производител спечели миналогодишното състезание в Сао Пауло. Тогава Хамилтън направи едно от най-добрите надпревари в кариерата си. Британецът потегли десети, но успя да грабне победата, изпреварвайки Макс Верстапен.

По-рано тази седмица Хамилтън официално бе обявен за почетен гражданин на Бразилия. Това несъмнено ще засили мотивацията на 37-годишния състезател, който ще даде всичко от себе си, за да зарадва „домашната“ публика.

„Интерлагос е емблематично трасе и сцена на толкова много специални моменти в F1. Сред тях е впечатляващото представяне на Люис през 2021 г. Тогава той бе фантастичен както в спринта, така и в основно състезание“, каза Волф.

„Гордеем се, че се връщаме в Бразилия. По-рано тази седмица Люис стана почетен гражданин на тази страна. Същевременно в миналото имахме толкова хубави спомени от Сао Пауло.“

„Пистата в Бразилия не би трябвало да е толкова силна за нашия автомобил в сравнение с Мексико. От друга страна,  искаме да запазим инерцията от последните състезания. Затова ще продължим да работим усилено, за да се надяваме отново да сме в борбата за челните позиции“, добави Тото Волф.

Междувременно Мерцедес държи рекорда за най-скъпия автомобил от F1, продаван някога на търг. Това е моделът W196R от 1954 г. Именно с тази кола Хуан Мануел Фанджо печели втората си титла за тогавашния сезон и грабна победата в надпреварите в Швейцария и Германия. Мерцедес W196R е бил продаден за рекордните $29 650 095 по време на Фестивала на скоростта в Гудууд през 2013 г.