Рос Браун не иска F1 да бъде толкова зависима от DRS. Бившият спортен директор на шампионата се надява да види по-малко използване на подвижното задно крило през следващия сезон.
Системата за намаляване на съпротивлението DRS бе въведена във Формула 1 през 2011 г. Целта на тази промяна бе улесняването на задминаванията. При нея се отваря задното крило чрез натискане на бутон на волана. Това позволява на пилотите да наберат скорост, за да настигнат някой автомобил, който е пред тях. DRS може да използва на специално обозначени за това зони както по време на сесиите за време, така и в състезания. Условието е да има разстояние по-малко от една секунда между болида отпред и този, който е зад него.
Тази година в спорта влязоха новите технически правила, които бяха подкрепени от Браун. Благодарение на новата аеродинамична конфигурация автомобилите в F1 могат да се следват по-лесно. Също така спомогнаха и за увеличаването на изпреварванията. От друга страна, голяма част от маневрите бяха извършени с помощта на DRS. Използването на тази система обаче продължава да е от голямо значение в F1, въпреки новите технически разпоредби.
Промяната в правилата доведе и по повече появявания на наречените „DRS влакчета.“ При тях няколко автомобила се движат много близо един до друг, но така и не могат да се изпреварят, тъй като се движат с идентична скорост.
Според Браун, в момента Формула 1 не се нужда толкова много от DRS. Британецът смята, че пилотите продължават да използват помощното средство за изпреварване по навик.
„[Феновете] никак не харесват подхода „спускай се по правата, задействай DRS, изпреварвай, карай бързо и направи разлика“, сподели Браун пред Motorsport.com. „Това не е много впечатляващо.“
„В един идеален свят DRS се използва само за да се качиш на гърба на някого, така че да можеш наистина да направиш прилична атака. Не бива да се страхуваме да намалим използването на DRS, когато е ясно, че ефектът е прекалено голям“, продължи Браун.
„Системата DRS е полезен инструмент, когато искаме да качим автомобили на гърба на друг и да можем да ги изпреварим в завой, както и да водим битка колело в колело. Необходимо е просто я ползваме разумно. Все пак това ще бъде инструмент, който ще трябва да използваме още няколко години. Може би при въвеждането на активната аеродинамика [от 2026 г. ] това ще се промени.“
Браун предложи намаляване на DRS зоните. Също така той вярва, че те трябва да бъдат променени към частите от пистата, където пилотите могат да настигнат съперниците си, а не към точките, където всъщност се извършва изпреварващата маневра.
„Мисля, че не трябва да се страхуваме да намалим DRS на места като Монца. Нещата там са такива: „качваш се на гърба им, натискаш бутона и просто изпреварваш“ Това е малко ритуално, нали така?“
Бившият спортен директор на F1 не е одобрил намаляването на DRS зоните в Австралия заради съмнения, свързани с безопасността на пилотите.
„Ако си спомняте, те имаха четири DRS зони и някой успя да ги убеди да махнат една от тях. [Но] всъщност тези DRS зони не бяха за изпреварвания. По-скоро ставаше дума за това да се качиш на гърба на някого, за да можеш да го атакуваш в следващия комплекс от завои или права. Според мен това щеше да направи състезанието по-интересно“, допълни Рос Браун.
⚔️ Our third https://t.co/8PdPZljD4j Overtake King battle…
Charles Leclerc 🇦🇹 vs. Lewis Hamilton 🇬🇧@cryptocom #FFTB pic.twitter.com/sL7NnyIiox
— Formula 1 (@F1) December 5, 2022